شمخانی: ورود به مذاکرات برای دستیابی به توافق قوی و قابل اتکاست

© Photo / IRNAعلی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با وزیر خارجه قطر بیان داشت که رویکرد ایران در مذاکرات هسته ای دستیابی به توافقی قوی و قابل اتکا است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نورنیوز، شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه به تهران سفر کرده و با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین بررسی برخی پرونده‌های خاص دیدار و گفتگو کرد.
شمخانی بیان داشت: سیاست دائمی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه‌جانبه و راهبردی، توام با حسن همجواری است.
شمخانی خاطرنشان کرد که رفتار ایران در منطقه نشان داده که جمهوری اسلامی همواره به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها به عنوان یک راهبرد دائمی اهتمام داشته است و گفت: محکومیت اشغال کویت توسط صدام و حمایت از قطر در مقابله با زیاده خواهی و زور گویی برخی کشورهای منطقه از مصادیق بارز چنین راهبردی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای را دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء دانست و افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باید به گونه‌ای برداشته شود که همه کشورها بتوانند با حفظ منافع بلندمدت به راحتی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
وی تاکید کرد: ایران با هدف دستیابی به توافق، دور جدید مذاکرات در وین را آغاز کرد و با اراده جدی تا احقاق حقوق قانونی خود چون گذشته به دیپلماسی پایبند خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала