بورل خواستار حل و فصل توافق هسته ای ایران شد

© AP Photo / Virginia Mayoبورل خواستار حل و فصل توافق هسته ای ایران شد
بورل خواستار حل و فصل توافق هسته ای ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
جوزپ بورل، رئیس دیپلمات اتحادیه اروپا خواستار حل و فصل توافق هسته ای ایران شد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواست موضوع بازگرداندن توافق هسته ای با ایران را هم اکنون حل کنند و نسبت به کاهش فضای سیاسی برای دستیابی به پیشرفت در این موضوع هشدار داد.
Глава внешнеполитического ведомства Европейского союза Жозеп Боррелл выступает перед прессой в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
بورل: دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای برجام و معکوس کردن تنش ها است
بورل پس از گفتگو با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در توییتر نوشت: "اگر می خواهیم توافقی را منعقد کنیم، اکنون تصمیم گیری لازم است، در حالی کهاین کار امکان پذیر است. اما فضای سیاسی برای احیای برجام ممکن است در آینده نزدیک کوچک شود." پیش از این، هیات‌های ایران و آمریکا در مذاکرات دوحه پایتخت قطر نتوانستند درباره برجام به توافق برسند.
در بخشی از بیانیه مشترک که روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن از سوی سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه صادر شده ضمن ابراز تاسف درباره رویکرد ایران تاکید کرده‌اند تهران تاکنون از این فرصت دیپلماتیک استفاده نکرده و در مقابل به تشدید تنش‌های هسته‌ای ادامه داده است.
سه کشور اروپایی همچنین اضافه کردند: "اقدامات ایران به سرعت، توازنِ توافقی که ما از ماه‌ها پیش بر سر آن برای احیای برجام مذاکره کرده‌ایم را برهم زده و پنجره‌ را برای رسیدن به یک راهکار فوری دیپلماتیک می‌بندد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала