رسانه: عربستان بخشی از نفت خود را برای رقابت با روسیه با تخفیف می فروشد

© Fotolia / Tarasov_vlرسانه: عربستان بخشی از نفت خود را برای رقابت با روسیه با تخفیف می فروشد
رسانه: عربستان بخشی از نفت خود را برای رقابت با روسیه با تخفیف می فروشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
عربستان سعودی برای رقابت با روسیه در بازار آسیا، برخی از نفت خام خود را با تخفیف قابل توجهی نسبت به "عرب لایت" (Arab Light) مارک پیشتاز نفت خود عرضه می کند. این خبر را خبرگزاری بلومبرگ امروز چهارشنبه منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی قیمت هایی را برای مارک های نفتی"عرب هوی" (Arab Heavy) و"عرب مدیوم" (Arab Medium) تعیین کرده که حاکی از بیشترین تخفیف از سال 2014 نسبت به Arab Light است. این به این دلیل است که واردکنندگان اصلی "عرب هوی" و "عرب مدیوم" چین و هند هستند که خرید نفت روسیه را افزایش داده اند.
عربستان همچنین تخفیفی برای مارک های Arab Heavy و Arab Medium را به مشتریان اروپا و ایالات متحده ارائه کرده است. اکثر خریداران گریدهای مشابه در کشورهای آسیایی واقع شده اند، زیرا تاسیسات تولید آنها، به عنوان یک قاعده، به نفت سنگین تنظیم می شود.
عربستان سعودی تنها تولیدکننده اوپک نیست که مجبور به رقابت با نفت روسیه در بازار آسیا شده است. پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که ایران به دلیل تقاضای زیاد برای منابع انرژی روسیه در چین، برای نفت خود (که تحت تحریم های ایالات متحده، در حال حاضر از نظر ارزش بسیار پایین تر از برنت است) تخفیف تعیین کرده است. به گفته معامله گرانی که بلومبرگ با آنها مصاحبه کرده است، قیمت هر بشکه نفت ایران در شرایط فعلی تقریباً 10 دلار کمتر از معاملات آتی نفت برنت است. در عین حال، قبل از شروع جنگ در اوکراین، تخفیف نفت ایران از 4 تا 5 دلار بود.
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
کاهش قیمت فروش نفت ایران برای رقابت با روسیه
چین به یکی از بازارهای کلیدی برای منابع انرژی روسیه تبدیل شده زیرا مسکو به دنبال حفظ صادرات نفت در بحبوحه محدودیت های ناشی از درگیری در اوکراین و تحریم های ضد روسیه است. برای تهران، بازار چین یکی از معدود بازارهایی است که می تواند به آنجا نفت خام را عرضه کند.
بر اساس داده های شرکت تحلیلی Kpler، میزان واردات نفت ایران به چین در ماه های مه و ژوئن 700 هزار بشکه در روز بوده است. در همان زمان، نفت روسیه با مارک Urals چند مورد صادرات نفت از ایران را مسدود کرد اما با این وجود تهران توانسته صادرات به چین را در بحبوحه تقاضای فزاینده برای منابع انرژی مرتبط با کاهش محدودیت‌های اپیدمی در چین حفظ کند.
صادرات نفت روسیه به چین در ماه مه نسبت به ماه می سال گذشته 55 درصد افزایش یافت و از عربستان سعودی پیشی گرفت و روسیه را به بزرگترین تامین کننده نفت برای این کشور تبدیل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала