در آمریکا ابزارهای دفاع در برابر سلاح های ابرصوت ساخته خواهد شد

© Photo / Raytheon CompanyХудожественное изображение гиперзвукового оружия, разрабатываемого компанией Raytheon для Министерства обороны США
Художественное изображение гиперзвукового оружия, разрабатываемого компанией Raytheon для Министерства обороны США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
روسیه و چین در توسعه موشک های ابرصوت (هایپرسونیک) از آمریکا جلوتر هستند و به این دلیل در ایالات متحده توجه خود را معطوف ساخت وسایل حفاظتی و دفاعی در برابر این سلاح ها کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، برنت ایستوود، تحلیلگر نشریه 19FortyFive می نویسد شرکت های Raytheon و Northrop Grumman در چارچوب برنامه آژانس دفاع موشکی ایالات متحده تحت عنوانGlide Phase Interceptor وسایل دفاع موشکی جدیدی را خواهند ساخت.
برندگان مناقصه مربوطه در 24 ژوئن اعلام شدند. پنتاگون قصد دارد در چارچوب این برنامه وسیله ای برای انهدام موشک هایی که با سرعت بیش از پنج عدد ماخ پرواز می کنند، دریافت . این برنامه در مراحل اولیه خود است، اما Raytheon تصویری را منتشر کرده است که یک موشک ضد بالستیک پرتاب شده از کشتی را نشان می دهد. این شرکت خاطرنشان کرد که مهمات پیشرفته ای در سیستم اطلاعات و کنترل رزمی Baseline 9 Aegis مورد استفاده قرا خواهد گرفت . رهگیر قادر به اصابت به موشک مهاجم در حال پرواز خواهد بود.
آزمایش یک موشک ابرصوت در آمریکا با شکست روبرو شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
آزمایش یک موشک ابرصوت در آمریکا با شکست روبرو شد
شرکت Northrop Grumman قصد دارد با مجموعه ای متشکل از صدها ماهواره در مدار پایین زمین با موشک های ابر صوت مقابله کند. اعتقاد بر این است که ماهواره ها قادر خواهند بود پرتاب موشک را به موقع شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به هدف را ارسال کنند.
ایستوود احتمال داده که آژانس دفاع موشکی می تواند برخی از عناصر این دو سامانه را انتخاب کند. وی افزود:"با این حال، من به استفاده از گروه ماهواره ها در فضا تمایل دارم چون این گزینه پوشش خوبی را را برای مقابله با پرتاب موشک های ابرصوت در سراسر جهان ارائه می دهد. همچنین گزینه Aegis می‌تواند سریع‌تر، ارزان‌تر، کم خطرتر و استفاده از آن آسان‌تر باشد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала