افزایش بهای نفت در پس زمینه نگرانی ها درباره عرضه

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش اندک قیمت نفت در جهان
کاهش اندک قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
در معاملات امروز بهای نفت افزایش یافت و بخشی از افت قیمت سنگین روز گذشته را جبران کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز با بازگشت نگرانی‌ها در مورد عرضه افزایش یافت و بخشی از افت قیمت سنگین روز گذشته را جبران کرد.
هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 10 سنت افزایش 103.87 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 100 دلار معامله شد. نفت آمریکا WTI روز گذشته به زیر 100 دلار در هر بشکه رسیده بود. هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه، بیشترین کاهش روزانه از ماه مارس را به علت نگرانی در مورد رکود را ثبت کردند و سایر فشارهای کاهشی مانع از افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه شده است.
از جمله فشارهای کاهشی که مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده، بالا رفتن دوباره ارزش دلار است، به طوری که ارزش دلار در برابر یورو در بالاترین رقم در 20 سال گذشته مانده است.
هرچه ارزش دلار بالاتر می‌رود، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر بیشتر می شود و این امر تقاضا را کاهش می‌دهد.
نگرانی‌های مجدد در مورد محدودیت‌های کرونایی در سراسر چین، نیز می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شود. دولت نروژ در روز سه شنبه برای پایان دادن به اعتصاب بخش نفت در این کشور مداخله کرد تا مانع از بدتر شدن بحران انرژی در اروپا شود. اما تحلیلگران اعتقاد دارند، با وجود کاهش قیمت روز سه شنبه، به دنبال ادامه محدودیت های عرضه، قیمت‌ها به سرعت بالا رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала