پاتروشف اهداف عملیات ویژه در اوکراین را برشمرد

© Sputnik / Sergey Guneevپاتروشف اهداف عملیات ویژه در اوکراین را برشمرد
پاتروشف اهداف عملیات ویژه در اوکراین را برشمرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
دبیر شورای امنیت روسیه گفت که اهداف عملیات ویژه در اوکراین محقق خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفت: اهداف عملیات ویژه روسیه علیرغم اینکه ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به اوکراین کمک نظامی می کنند، محقق خواهد شد. اهداف عملیات ویژه تضمین حفاظت از مردم در برابر نسل کشی توسط رژیم نئونازی اوکراین، غیرنظامی کردن و نازی زدایی خاک اوکراین و در واقع دستیابی به وضعیت بی طرف آن است که در قانون اساسی اوکراین، بیان شده است.
دبیر شورای امنیت تاکید کرد: با وجود کمک های نظامی آمریکا و غرب به اوکراین، افزایش عرضه تسلیحات مرگبار، این اهداف محقق خواهد شد.
پاتروشف توضیح داد که روسیه مجبور به راه‌اندازی یک عملیات نظامی ویژه بود زیرا "گسترش نئونازیسم در اوکراین، فعالیت آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی در قلمرو آن که در برنامه بیولوژیکی نظامی ایالات متحده نقش دارند و همچنین برنامه‌ هایی که مقامات کی یف برای ایجاد این کشور اعلام کرده‌اند؛ تسلیحات هسته ای و پیوستن به ناتو تهدیدهای مهمی را نه تنها برای امنیت روسیه بلکه کل جهان ایجاد کرد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала