نخست‌وزیر اسرائیل خواستار واکنش جامعه جهانی به برنامه هسته‌ای ایران شد

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyنخست‌وزیر اسرائیل خواستار واکنش جامعه جهانی به برنامه هسته‌ای ایران شد
نخست‌وزیر اسرائیل خواستار واکنش جامعه جهانی به برنامه هسته‌ای ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
لاپید از جامعه جهانی خواست به نقض مفاد توافق هسته‌ای، پنهان‌سازی اطلاعات تهران و غنی‌سازی اورانیوم بیش از حد تعیین‌شده توسط ایران واکنش نشان دهند.
به گزارش اسپوتنیک، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه از جامعه جهانی خواست به نقض مفاد توافق هسته‌ای، پنهان‌سازی اطلاعات تهران و غنی‌سازی اورانیوم بیش از حد تعیین‌شده توسط ایران واکنش نشان دهند. وی این موضوع را در کنفرانس مطبوعاتی پیش از آغاز مذاکرات با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس، طی بیانیه ای اعلام کرد.
نخست وزیر اسرائیل افزود: فرانسه نه تنها کشور پیشرو در اروپا، بلکه یکی از کشورهای اروپایی ترویکا است که در حال مذاکره با ایران بر سر توافق هسته‌ای است، ممکن است در مورد محتوای توافق اختلاف نظر داشته باشیم، اما ما در حقایق اختلاف نظر نداریم. واقعیت این است که ایران توافق را نقض می کند و به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد، ایران اطلاعات را از جهان پنهان می کند، اورانیوم را فراتر از حد مجاز غنی می کند و دوربین ها را از تاسیسات هسته ای خود حذف می کند.
لاپید خطاب به رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: در سال 2018، ماکرون "اولین رهبر جهان شد که درباره نیاز به توافق جدید با ایران صحبت کرد".
اعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با لبنان
نخست وزیر اسرائیل در تشریح پیشنهاد ماکرون ادامه داد: این یک توافق موثرتر و کاملاً تعریف شده، یک توافق بدون تاریخ انقضا، یک توافق با فشار هماهنگ بین المللی است که از تبدیل شدن ایران به یک کشور آستانه هسته ای جلوگیری می کند.
لاپید افزود: "در آن زمان حق با شما بود و امروز حتی بیشتر از آن، وضعیت کنونی نمی‌تواند به همان شکلی که هست ادامه یابد، این منجر به مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود که صلح جهانی را به خطر می‌اندازد. لاپید، از جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از این اتفاق با یکدیگر همکاری کنند.
نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: "اخیراً دولت ترکیه گروهک ایرانی را که قصد کشتن گردشگران بی‌گناه اسرائیلی در استانبول را داشتند، افشا کرد" و "چند روز پیش پهپادهای ساخت ایران تلاش کردند به یک سکوی گازی اسرائیلی در سواحل لبنان حمله کنند". "این پهپادها توسط حزب الله فرستاده شده است، یک سازمان تروریستی که ثبات لبنان را تهدید می کند، حاکمیت آن را نقض می کند، آن را به سمت تشدید تنش خطرناک با اسرائیل سوق می دهد و به منافع ملی لبنان آسیب می رساند. حزب الله بیش از 100000 موشک در لبنان دارد که اسرائیل را نشانه گرفته است. اسرائیل با توجه به این حملات مکرر دست روی دست نخواهد گذاشت و هر کاری که بتواند انجام خواهد داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала