شرط انتخاب یک صبحانه عالی چیست؟

© Depositphotos.com / Eivaislaنکاتی که باید هنگام مصرف تخم مرغ حتماً در نظر گرفته شود
نکاتی که باید هنگام مصرف تخم مرغ حتماً در نظر گرفته شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
متخصص تغذیه در روسیه دکتر میاسنیکوف توصیه کرد که در صبحانه جو پرک و بلغور نخورید، بلکه از میوه، ماست و قهوه استفاده کنید.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میاسنیکوف در مقاله ای نکاتی را در مورد صبحانه کامل به اشتراک گذاشتند.
این متخصص خاطرنشان کرد: صحیح ترین صبحانه بلغور جو دوسر است که در آب بدون نمک و شکر پخته شده است. در این صورت، صبحانه تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی و دستگاه گوارش خواهد داشت.
وی افزود: غلات حاوی مقدار زیادی عناصر کمیاب مفید هستند، اما ارزش آنها به دلیل قند یکسان است.
وی به استفاده مکرر از سمولینا هشدار داد و آن را با نان سفید مقایسه کرد.
این هسته غلات است، که فقط نشاسته و کربوهیدرات در آن وجود دارد که باعث جهش فوری قند خون می شود. و این مسیر مقاومت به انسولین در بدن ایجاد می کند، یعنی ایجاد بسیاری از بیماری ها را منشا می شود. صبحانه باید شامل غذاهای سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر باشد تا سطح قند خون را کاهش دهد.
غلات صبحانه باعث درد دل می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
غلات صبحانه باعث درد دل می شود
این متخصص از میان غذاهای غنی از پروتئین، ماست، شیر و تخم مرغ را برشمرد. کربوهیدرات ها و فیبرها به وفور در نان، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. وی گفت: "پروتئین همراه با کربوهیدرات ها و فیبر به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند. پروتئین از افزایش سطح گلوکز جلوگیری می کند. علاوه بر این، این ترکیب باعث ایجاد احساس سیری می شود و بعد از یک ساعت احساس گرسنگی نمی کنید".
این پزشک توصیه می کند بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید و این وعده غذایی را حذف نکنید، در حالی که نوشیدن مثلا یک ماست به دلیل کالری کم آن کافی نخواهد بود. وی همچنین نوشیدن قهوه یا آب پرتقال و خوردن میوه ها را بعد از غذا توصیه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала