سیل استرالیا با فرار هزاران نفر دیگر از خانه های سیدنی بدتر می شود

© AFP 2023 / STRسیل استرالیا با فرار هزاران نفر دیگر از خانه های سیدنی بدتر می شود
سیل استرالیا با فرار هزاران نفر دیگر از خانه های سیدنی بدتر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
باران‌ های سیل آسا روز سه‌ شنبه سواحل شرقی استرالیا را درنوردید و بحران سیل در سیدنی را تشدید کرد، همچنین به هزاران نفر دیگر از ساکنان دستور داده شد خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا رودخانه‌ها به سرعت از سطح خطر عبور کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، به گفته مقامات، به حدود ۵۰ هزار ساکن در نیو ساوت ولز، که بیشتر آنها در حومه غربی سیدنی هستند، گفته شده که یا تخلیه شوند یا هشدار داده شده است که ممکن است دستور تخلیه دریافت کنند، در حالی که روز دوشنبه ۳۰ هزار نفر بود.
دومینیک پروتت نخست‌ وزیر نیو ساوت ولز استرالیا، به خبرنگاران گفت: این رویداد هنوز به پایان نرسیده است. هر کجا که هستید، لطفاً هنگام رانندگی در جاده های ما مراقب باشید. خطرات قابل توجهی برای سیل وجود دارد.
نخست وزیر آنتونی آلبانیز، که سه شنبه پس از یک سفر یک هفته ای به اروپا به استرالیا بازگشت، گفت که روز چهارشنبه به همراه پروتت از مناطق آسیب دیده بازدید خواهد کرد.
دولت فدرال سیل را یک فاجعه طبیعی اعلام کرده است و به ساکنان سیل زده کمک می کند تا کمک های مالی اضطراری دریافت کنند. اداره هواشناسی (BoM) گفت: آخرین سلول طوفان وحشی - که بارندگی یک سال را در سه روز به برخی مناطق وارد کرد - احتمالاً از روز سه‌ شنبه در سیدنی کاهش می‌یابد، زیرا آبراهه‌ های ساحلی به سمت شمال حرکت می‌کنند.
اما خطر سیل ممکن است در طول هفته باقی بماند زیرا بیشتر حوضه های آبریز رودخانه ها حتی قبل از آخرین سیل به ظرفیت نزدیک شده اند. برخی از مناطق از روز شنبه ۸۰۰ میلی متر (۳۱.۵ اینچ) بارندگی دریافت کرده اند که میانگین بارندگی سالانه استرالیا در حدود ۵۰۰ میلی متر (۲۰ اینچ) را تحت الشعاع قرار داده است.
به گفته اداره هواشناسی، حدود ۹۰ میلی‌ متر (۳.۵ اینچ) باران می‌تواند طی شش ساعت در سواحل شمال این ایالت از روز سه‌ شنبه ببارد و در برخی نقاط به ۱۲۵ میلی‌متر (۵ اینچ) می‌رسد.
بادهایی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت (۵۶ مایل در ساعت) نیز در چندین مکان سیل زده پیش بینی می شود که خطر سقوط درختان و خطوط برق را افزایش می دهد.
به گفته مقامات، خدمه اورژانس که در حال نبرد با دریاهای ناآرام هستند، به عملیات نجات خود در روز سه‌ شنبه برای یدک‌ کشیدن یک کشتی فله‌ بر که پس از شکسته شدن خطوط یدک کش در آب و هوای سخت، در سواحل سیدنی قطع شد، ادامه دادند.
به گفته اداره هواشناسی، سیل بزرگ در ویندزور در غرب سیدنی رخ می دهد که سومین و شدیدترین سیل امسال است. فیلم‌ های موجود در شبکه‌ های اجتماعی، جاده‌ها و پل‌های زیر آب را نشان می‌داد، در حالی که خدمه اورژانس افراد سرگردان را از خودروهای نیمه غوطه‌ ور که در آب‌ های بالا گیر کرده بودند، نجات دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала