آسیب پذیری ناتو فاش شد

© AFP 2023 / John Thysآسیب پذیری ناتو فاش شد
آسیب پذیری ناتو فاش شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
نشریه گاردین اعتراف کرد که تمایل ناتو برای مقابله با روسیه به یک آسیب پذیری تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، گاردین در مقاله ای نوشت: آمادگی ناتو برای رویارویی با روسیه تبدیل به نقطه ضعفی خواهد شد و جبهه متحد این ائتلاف ممکن است فرو بریزد.
همانطور که نویسندگان مقاله فاش کردند، اعضای ناتو نمی خواهند اجازه موفقیت طرف روسی را بدهند. در عین حال، آنها در مورد راه های جلوگیری از پیروزی مسکو به توافق نرسیدند.

با این حال، بزرگترین پارادوکس برای اتحاد این است که چیزی که آن را محکم به هم متصل می کند - عزم برای مقاومت در برابر نیات امپریالیستی روسیه - مهم ترین آسیب پذیری آن باقی مانده است.

روزنامه گاردین
مفهوم استراتژیک جدید ائتلاف که در نشست مادرید به تصویب رسید، در مجموع شامل ۷۱ "ما خواهیم بود" در ۱۱ صفحه متن است که اگر مسکو اشاره کند که خواهان آتش بس در اوکراین است، معنایی نخواهد داشت. آن زمان "وقتی صدای اسلحه ها در اوکراین خاموش شوند، برخی طاقت نمی آورند".
پیش از این، پیتر ون بورن روزنامه نگار، در مقاله ای برای The American Conservative اشاره کرده بود که رویارویی ایالات متحده و روسیه هیچ ثمری برای غرب ندارد.
این مقاله‌نویس مبارزه جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، با روسیه را بی‌ثمر خواند و آن را با "حزبی که هیچ‌ کس به آن ملحق نشده" مقایسه کرد.

اوضاع در اوکراین دقیقاً همین گونه است، پیشروی تدریجی روسیه به نوعی با اعتقاد بایدن ترکیب شده است که هژمونی جهانی در خطر است و او جنگ خود را با هزینه اندک به پیش می برد.

پیتر ون بورن
روزنامه نگار محافظه کار آمریکایی
این روزنامه نگار همچنین معتقد است که امیدهای غرب در مورد تأثیر تحریم ها بر روسیه محقق نشد: محدودیت ها مسکو را از پای درنیاورده، بلکه برعکس آن را تقویت کرده است. او از جایی که "همپیمانان بایدن ناپدید شده اند" خشمگین بود.
در همان زمان، سناتور شورای فدراسیون روسیه سرگئی تسکوف، خاطرنشان کرد که احتمال درگیری بین روسیه و ناتو با هر بیانیه خصمانه جدید کشورهای شرکت کننده در ائتلاف افزایش می یابد. به گفته این سیاستمدار، مسکو باید به همه اظهارات و اقدامات این کشورها توجه بیشتری نشان دهد.

اقدامات ائتلاف، بیانیه های آنها، تسلیحات ارسالی به اوکراین، برنامه هایی برای تامین سیستم های دفاع هوایی به وضوح به کاهش درگیری در اروپا و سراسر جهان کمک نمی کند. این یک تشدید آشکار است و در اینجا، از طرف ما، توجه بیشتر به تمام اقدامات و اظهارات ناتو لازم است. خطر درگیری در حال افزایش است.

سرگئی تسکوف
سناتور شورای فدراسیون روسیه
این سیاستمدار همچنین خاطرنشان کرد که اگرچه از نظر تئوری امکان رویارویی آشکار ناتو با روسیه وجود دارد، اما در واقعیت بعید است. به گفته وی، ائتلاف درک می کند که به هر یک از اقداماتش پاسخ بسیار سختی داده خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала