توقیف صدها واگن باری روسیه توسط فنلاند به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا

© Sputnik / Mikhail Golenkov /  مراجعه به بانک تصاویر توقیف صدها واگن باری روسیه توسط فنلاند به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا
توقیف صدها واگن باری روسیه توسط فنلاند به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اشتراک
بر اساس گزارش اپراتور ریلی دولتی فنلاند VR و نامه ای از انحصار ریلی روسیه که رویترز مشاهده کرده است، فنلاند نزدیک به هزار واگن باری متعلق به شرکت های روسی را در نتیجه تحریم های اتحادیه اروپا توقیف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بر اساس نامه مورخ ۶ ژوئن (۱۴ تیر) راه آهن روسیه به وزارت حمل و نقل، از آنجایی که VR فنلاند برای کاهش ترافیک راه آهن با روسیه پس از تحریم اتحادیه اروپا برای ذغال سنگ روسیه در ماه آوریل حرکت کرد، ۸۶۵ واگن ریلی از روسیه توسط مأموران قضایی توقیف شد.
مقامات اجرایی فنلاند به رویترز گفتند که دارایی های چند ده نفر از افراد حقیقی و حقوقی روسی و بلاروسی از جمله شرکت های حمل و نقل را به ارزش حداقل ۸۲ میلیون یورو مسدود کرده است تا از تحریم های اتحادیه اروپا پیروی کنند.
سخنگوی اپراتور ریلی دولتی فنلاند تاینا کویتونن، از طریق ایمیل تأیید کرد که "در حال حاضر حدود ۸۰۰ واگن تحریم شده (باربری) در فنلاند وجود دارد" و این شرکت به دنبال آن است که واگن های توقیف نشده را در اسرع وقت به روسیه بازگرداند.
رئیس تدارکات VR در ماه مارس به رسانه‌های فنلاند گفت که حدود ۵۰۰۰ واگن ریلی روسی در فنلاند بودند که تصمیم به تعلیق تردد گرفت و در حالی که شرکت وی می‌خواست آنها را بازگرداند، مأموران دستور توقیف برخی از واگن‌های ریلی روسی را صادر کردند.
واگن‌های ریلی توقیف شده متعلق به شرکت‌هایی هستند که یا مستقیماً تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند یا سهامداران آن‌ها کنترل خود را از دست داده‌اند، زیرا پس از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، تحریم‌ها به آنها ضربه زده است.
اورالچم ترنس (Uralchem-Trans) که مالک سابق آن دیمیتری مازپین، پس از قرار گرفتن تحت تحریم های اتحادیه اروپا در ماه مارس، کنترل خود را واگذار کرد و به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد و شرکت لیزینگ دولتی GTLK، تحت تحریم های اتحادیه اروپا، از اظهار نظر خودداری کرد.
روس اگرو ترنس (Rusagrotrans) ، بخشی از Demetra Holding که بانک دولتی تحت تحریم VTB (VTBR.MM) کنترل خود را در ماه فوریه به سایر سرمایه گذاران واگذار کرد، نیز از اظهار نظر خودداری کرد.
آندری بارکوف، رئیس تجارت شرکتی، گفت که چهارمین شرکتی که واگن هایش توقیف شد، آلفا لیزینگ به دادگاه فنلاند علیه اقدام "غیرقانونی" ضابطان فنلاندی اعتراض کرده است. آلفا لیزینگ واحدی از آلفا بانک تحریم شده است. راه آهن روسیه از اظهار نظر خودداری کرد و وزارت حمل و نقل نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала