پیدایش کامیون های بدون سرنشین در روسیه در 5-10 سال آینده

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اتوبوس بدون سرنشین
اتوبوس بدون سرنشین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
در 5-10 سال آینده وسایل حمل و نقل بدون سرنشین در فدراسیون روسیه نمایان می شود.
به گزارش اسپوتنیک، آندری واسیلوسکی، مدیر عامل SberAutoTech، یک شرکت فناوری پیشرو روسی که وسایل نقلیه بدون سرنشین ایمن را توسعه می دهد، در حاشیه نمایشگاه اصلی صنعتی روسیه Innoprom-2022 در یکاترینبورگ به اسپوتنیک گفت که چرا اولویت خودروهای بدون سرنشین اکنون به کامیون ها داده می شود تا تاکسی های بدون سرنشین.
در فدراسیون روسیه، فرآیند فناوری برای ایجاد وسایل نقلیه بدون سرنشین به قدری تکامل یافته است که در 5 تا 10 سال آینده شاهد یک وسیله نقلیه بدون سرنشین نه به عنوان یک محصول آزمایشی، بلکه به عنوان یک سرویس حمل و نقل با کیفیت بالا خواهیم بود. جاده های فدراسیون روسیه اول از همه، اینها وسایل نقلیه بدون سرنشین برای حمل و نقل بار خواهند بود. با حمل و نقل افراد، اگر از وسایل نقلیه بدون سرنشین (تاکسی) صحبت کنیم، مشکلات بیشتری وجود دارد و نیاز به یکسری تصمیمات نظارتی دارد. در مورد راه اندازی کامیون های بدون سرنشین، آسان تر است: در آنجا، اولویت مسائل اخلاقی حساس در توسعه نرم افزار مناسب برای رانندگی این وسیله نقلیه به اندازه اتومبیل های سواری بدون سرنشین حاد نیست. همانطور که می دانید، دشواری در انتخاب اولویت نهفته است - چه کسی باید جان خود را نجات دهد: یک مسافر در یک تاکسی بدون سرنشین یا یک عابر پیاده در صورت تصادف. البته پاسخ این است که هر دو را زنده نگه دارید. اما تا کنون هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد که بتوانیم هنگام نوشتن نرم افزار مناسب برای تاکسی های بدون سرنشین از آن راهنمایی بگیریم. علاوه بر این، یک جنبه اجتماعی نیز وجود دارد، زیرا کمبود رانندگان کامیون در کشور ما مشاهده می شود. بنابراین، کامیون‌های بدون سرنشین ممکن است تا حدودی این مشکل پرسنل را حل کنند."
تکمیل نخستین نیروگاه  اتمی در امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2022
رونمایی از خودروی بدون سرنشین پلیس دبی +ویدئو
آندری واسیلوسکی اطمینان داد که نیازی به نگرانی در مورد خروج غول های الکترونیک و نرم افزار غربی از بازار روسیه نیست. این مشکل بزرگی برای توسعه و کاهش روند فناوری در فدراسیون روسیه نخواهد بود:
در هر صنعتی، به ویژه در زمینه فناوری های پیشرفته، تبادل اطلاعات بسیار مهم است. نیازی نیست یک شرکت بسته باشید و دوباره سعی کنید چند دوچرخه را اختراع کنید. شرکت ما اکنون به گفتگوی بین‌المللی با تعدادی از دانشگاه‌های پیشرو در جهان ادامه می‌دهد تا متخصصان را برای ایجاد محصولات فناوری جدید جذب کند. این موضوع همیشه جالب است، اکتشافات علمی زیادی دارد. علاوه بر این، روسیه یکی از معدود کشورهایی است که راه حل های نرم افزاری زیادی در آن وجود دارد. این به راحتی در اینترنت قابل مشاهده است: مقایسه اینکه چه خدمات نرم افزاری داخلی داریم و چه خدماتی در همان اروپا. بله، در یک سال جایگزینی غول هایی مانند اینتل یا AMD غیرممکن است، شرکت هایی که چندین دهه تجربه انباشته کرده اند. اما پتانسیل توسعه‌دهندگان و متخصصان روسی در زمینه الکترونیک وجود دارد، این پتانسیل در حال رشد است و در آینده قطعاً پردازنده‌ها، تراشه‌ها و نرم‌افزارهای داخلی باکیفیت را به طور کامل در اختیار خود خواهیم گذاشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала