رئیس مرکز صادرات روسیه: روسیه با وجود تلاش‌های غرب در انزوای تجاری نیست

© Sputnik / Maksm Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Стенд Российского экспортного центра на выставке XXV Петербургского международного экономического форума
Стенд Российского экспортного центра на выставке XXV Петербургского международного экономического форума - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
مدیر کل مرکز صادرات روسیه: در 5 ماه امسال طبق آمار رسمی صادرات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و نیم برابر افزایش داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل مرکز صادرات روسیه (REC) ورونیکا نیکیشینا در مصاحبه با اسپوتنیک در حاشیه نمایشگاه بین المللی Innoprom در یکاترینبورگ گفت:
مرکز صادرات روسیه REC به طور سنتی در حمایت از صادرات، ارائه اقدامات حمایتی مالی و غیر مالی به صادرکنندگان روسی بوده است. در رابطه با تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی، اقداماتی نیز برای تحریک حمایت از واردات به دستور ما اضافه شده است که برای جایگزینی آن دسته از عناصر محصولات وارداتی که قبلاً عرضه می‌شدند، جایگزین در زنجیره‌های تولید می‌شوند. از کشورهای غیر دوست که می توانند با محصولات ساخت روسیه یا واردات از کشورهای دوست جایگزین شوند.
نمایشگاه بین المللی Innoprom روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
مرکز صادرات روسیه بازار ایران را برای شرکت های حوزه نوآوری و IT روسیه جذاب خواند
انزوای مورد انتظار روسیه در ارتباط با اقدامات کشورهای غیردوست اتفاق نیفتاد، البته فقط به این دلیل که در ساختار صادرات غیرمنابعی و غیر انرژی، صادرات به کشورهای غیردوست کمتر از 50 درصد بود. این نشان می دهد که حتی قبل از آن بیش از 50 درصد از بازارهای صادراتی ما در بازارهای کشورهای دوست متمرکز بود. اکنون که بازتوزیع جدی جریان کالا وجود دارد، این کشورها اولاً علاقه مند به افزایش عرضه صادرات سنتی هستند که قبلاً آن را به خود اختصاص داده بودند. علاوه بر این، صادرکنندگانی که بازار کشورهای غیردوست را شریک خود می‌دانستند، فعالانه به دنبال شرکای جدید در بازارهای کشورهای دوست هستند و پتانسیل و چشم‌انداز زیادی برای گسترش حضور خود در آنجا دارند.
همچنین شاهد پیشنهاد بزرگ کشورهای دوست برای جایگزینی واردات از کشورهای غیر دوست با محصولات خود هستیم. این یک کار فعال برای آشنایی با خریداران بالقوه روسی محصولات است، مرحله بسیار فعالی از جستجوی شرکای جدید در حال انجام است که در حال حاضر نتایجی را در قالب تماس های صادراتی و وارداتی به همراه دارد.
در 5 ماه امسال طبق آمار رسمی صادرات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و نیم برابر افزایش داشته است. اگر از صادرات غیر کالایی صحبت کنیم، طبق آمار رسمی گمرک، صادرات در بازار کشورهای دوست افزایش یافته است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала