پول می تواند این بیماری های عفونی را به شما منتقل کند

CC BY 4.0 / IRNA / پول می تواند این بیماری های عفونی را به شما منتقل کند
پول می تواند این بیماری های عفونی را به شما منتقل کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
ویروس شناس معروف در روسیه آقای وولچکوف در گزارشی می نویسد که، از طریق پول کاغذی آلوده؛ شما می توانید به بیماری های خطرناکی دچار شود.
به گزارش اسپوتنیک، پاول ولچکوف، رئیس آزمایشگاه مهندسی ژنومی در انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو، ویروس شناس، کاندیدای علوم پزشکی، عفونت هایی را فهرست کرد که می توانند هنگام استفاده از پول کاغذی یا سکه، فرد را آلوده کنند. فرد می تواند با پول آلوده به سالمونلا یا استافیلوکوکوس اورئوس مبتلا شوند.
وی گفت: "این خطر بستگی به این دارد که آیا این سکه ها، پول، در دست افراد آلوده بوده است یا خیر. همه عفونت ها از این طریق قابل انتقال نیستند. پول کاغذی عمر طولانی دارند و می توانند عفونت های مختلف باکتریایی را به خوبی منتقل کنند".
به گفته وی، در دنیای مدرن، عفونت های باکتریایی عملا بشریت را تهدید نمی کند، زیرا آنتی بیوتیک های پیشرونده ای علیه آنها وجود دارد. برای محافظت از خود در برابر عفونت از طریق پول، ویروس شناس توصیه می کند که دست های خود را به طور مرتب بشویید، به خصوص قبل از غذا خوردن حتما دست خود را ضدعفونی کنید.
ولچکوف در پایان گفت: "به طور کلی، یک فرد به طور مداوم ناخودآگاه چشمان خود را می مالد، صورت، دهان خود را لمس می کند، بنابراین هر چیزی که دستانش لمس می کند به احتمال زیاد در دهانش نیز انتقال پیدا می کند، پس خطر اسکاناس های کثیف را جدی بگیرید"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала