واکنش رئیس مجلس دوما به علاقه فنلاند برای استقرار پایگاه ناتو در نزدیکی روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر رونق تجارت بین روسیه و ایران
رونق تجارت بین روسیه و ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
رئیس مجلس روسیه به علاقه فنلاند برای استقرار پایگاه ناتو در نزدیکی روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه در واکنش به تمایل فنلاند برای استقرار پایگاه ناتو در نزدیکی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: قرار دادن پایگاه های ناتو در مرز با روسیه نه از فنلاند و نه از سوئد محافظت نمی کند.
پیش از این، شبکه عمومی Yle گزارش داد که شهردار شهر لاپینرانتا در فنلاند قصد دارد یک پایگاه ناتو در قلمرو کارلیای جنوبی، منطقه‌ای که با روسیه هم مرز است، مستقر کند. فاصله آن تا شهر ویبورگ روسیه کمتر از 100 کیلومتر است.
این سیاستمدار روس در واکنش به اظهارات شهردار لاپینرانتا گفت: استقرار پایگاه ها احساس امنیت در فنلاند ایجاد نمی کند و از این کشور محافظت نمی کند. برعکس، در آغاز خصومت ها، نیروها اول از همه به زیرساخت های نظامی دشمن حمله می کنند.
وی گفت: استقرار پایگاه های ناتو از فنلاند و سوئد محافظت نمی کند. برعکس. این امر ساکنان شهرهایی را که زیرساخت های نظامی در آنها قرار دارد به خطر می اندازد.
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
خواست فنلاندی ها برای ایجاد پایگاه ناتو در کارلیای جنوبی
در 29 ژوئن، ناتو اعلام کرد که با ترکیه برای پذیرش سوئد و فنلاند به این اتحاد به توافق رسیده است. به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پروتکل الحاق دو کشور به ناتو در پنجم جولای امضا خواهد شد.
پیش از این، ولودین در پاسخ به سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه روسیه "ناتوی بیشتری را در مرزها خواهد دید"، گفته بود "زود است که خوشحالی کنید".
رئیس مجلس نمایندگان روسیه خاطرنشان کرد: اگر فنلاند و سوئد به این ائتلاف بپیوندند، روسیه بیشتر در نزدیکی مرزهای این کشور خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала