واشنگتن پست: کاخ سفید نگران اقدامات روسیه و ایران در خاورمیانه است

© Fotolia / Steve Heapدر مقابل تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه
در مقابل تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
واشنگتن پست از نگرانی ایالات متحده در مورد اقدامات روسیه و ایران در خاورمیانه خبر می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از یک منبع در کاخ سفید نوشت: ایالات متحده معتقد است که نیروهای نظامی این کشور در خاورمیانه، اخیرا با اقدامات "تحریک آمیز" و "ناامن" فزاینده روسیه و ایران مواجه شده اند و نگران این تحول هستند.
در ماه ژوئن، مقامات ایالات متحده گزارش‌ چندین حادثه را ثبت کردند که مقامات پنتاگون آنها را اقدامات "تحریک‌آمیز، تشدیدکننده" یا "ناامن و غیرحرفه‌ای" روسیه و ایران در منطقه توصیف کردند.
به نوشته این روزنامه، یکی از نمونه‌های این رفتار مواردی است که هواپیماهای نظامی روسیه با استفاده از مانورهایی که مکانیسم رفع درگیری بین دو کشور پیش‌ بینی نشده بود، تهدیدی را برای هوانوردی آمریکا در حریم هوایی سوریه ایجاد کردند. در همین حال، واشنگتن پست خاطرنشان می کند که فرماندهی مرکزی ایالات متحده از ارائه جزئیات بیشتر برای حمایت از این ادعاها خودداری کرد.
نمونه دیگر، گفتگو کنندگان این نشریه به حمله هوایی ماه ژوئن به اردوگاه شبه نظامیان تحت حمایت ایالات متحده در مجاورت پایگاه نظامی "عطنف" اشاره می کنند. به گفته منابع، ارتش آمریکا در حدود 35 دقیقه پیش از این حمله از طرف روسیه در این مورد مطلع شد. علیرغم این واقعیت که هیچکس از ارتش ایالات متحده آسیب ندیده است، واشنگتن در چنین رفتار مسکو "تلاش برای تقویت سلطه در منطقه، با حساب بر این واقعیت که ایالات متحده پاسخ نظامی نخواهد داد، می بیند.
 در آمریکا از احتمال رویارویی نظامی با روسیه در سوریه سخن گفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
در آمریکا از احتمال رویارویی نظامی با روسیه در سوریه سخن گفتند
به گفته نمایندگان کاخ سفید، اقدامات "تحریک آمیز" مشابهی از سوی ایران و "نیروهای تحت حمایت آن" انجام می شود.
ارتش آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان های دیرالزور، الحاسک و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، کنترل می کند. دمشق رسما بارها حضور نظامیان آمریکایی در خاک خود را اشغالگری و دزدی دریایی دولتی با هدف سرقت آشکار نفت خوانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала