انگلیس تصمیم دارد دارایی های مسدود شده روسیه را به اوکراین منتقل کند

© Press Service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه بریتانیا از گفتگو درباره ایده مصادره دارایی های روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات بریتانیا در حال بررسی مصادره دارایی های مسدود شده روسیه برای انتقال آنها به اوکراین هستند، با چنین بیانیه ای، به نقل از روزنامه گاردین، لیز تراس، وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه در کنفرانسی در سوئیس سخنرانی خواهد کرد.
این نشریه به نقل از وزیر خارجه بریتانیا می نویسد؛ من از این مفهوم حمایت می کنم و با دقت به آن نگاه می کنیم. کانادایی ها در واقع به تازگی قانونی را تصویب کرده اند. این موضوعی است که ما با وزارت کشور و خزانه داری روی آن کار می کنیم، اما من کاملاً با این مفهوم موافقم. فقط باید جزئیات را بررسی کنیم.
لیز تراس اذعان داشت که این ابتکار احتمالا نیاز به تغییرات قانونی دارد.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات نظامی برای غیرنظامی سازی اوکراین، فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش دادند. اقدامات محدودکننده عمدتاً بخش بانکی و محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داد. برخی کشورها دارایی های روسیه را مسدود کرده اند. بسیاری از شرکت ها از پایان فعالیت در این کشور خبر داده اند.
در مقابل تلاش آمریکا برای به آتش کشیدن خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
واشنگتن پست: کاخ سفید نگران اقدامات روسیه و ایران در خاورمیانه است
از وجوه مصادره شده هنوز آمار دقیقی در دست نیست. به گفته آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، حدود نیمی - یا حدود 300 میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور مسدود شده است.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلند مدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала