نفتکش‌ های ایرانی به بندر سوریه رسیدند

© IRNAنفتکش‌ های ایرانی به بندر سوریه رسیدند
نفتکش‌ های ایرانی به بندر سوریه رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
شبکه المیادین اعلام کرد: دو نفتکش حامل نفت ایرانی وارد بندر بانیاس سوریه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع خبر از ورود نفتکش های حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایرانی داد.
این منابع مطلع همچنین اعلام کردند که این محموله نفتی طی روزهای آینده در پالایشگاه بانیاس پالایش خواهد شد و در راستای حمایت از فرآورده های نفتی سوریه به کار گرفته می شود.
پیش از این نیز پایگاه خبری العهد اعلام کرد که یک نفتکش جدید متعلق به ایران عصر روز شنبه وارد بندر بانیاس واقع در شمال غرب سوریه شد.
به گفته منابع آگاه، مواد نفتی که توسط این نفتکش به سوریه رسیده حاصل فعال‌ سازی خط اعتباری میان دمشق و تهران است.
العهد در ادامه گزارش داد که این نفتکش هم زمان با سفر حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه ایران به سوریه به بانیاس رسیده است و این سومین نفتکشی است که طی هفته‌ های اخیر وارد سوریه می‌شود.
وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در جریان سفر خود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه دیدار کرد.
حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود در ارتباط با سفر اخیرش به دمشق و دیدارش با بشار اسد نوشت: در سفرم به سوریه به دیدار رئیس جمهور جناب بشار اسد رفتم. به ایشان گفتم سفر اخیر شما به تهران نقطه عطفی در مناسبات دو جانبه و در پیشبرد روابط دو کشور است. ایشان نیز در این خصوص معتقد بودند که روابط ایران و سوریه در بیش از ۴۰ سال اخیر همیشه رو به رشد بوده و فراتر از روابط دو جانبه، یک هم پیمانی راهبردی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала