لاوروف: لندن به دنبال بهانه برای اعزام ناوگان به دریای سیاه است

© Sputnikلاوروف: لندن به دنبال بهانه برای اعزام ناوگان به دریای سیاه است
لاوروف: لندن به دنبال بهانه برای اعزام ناوگان به دریای سیاه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، بیان کرد: لندن به دنبال نفوذ نیروی دریایی سلطنتی به دریای سیاه است تا تقریباً تمام فرآیندهای اوکراین را مدیریت کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با کانال یک روسیه اظهار داشت: لندن در تلاش است تا بهانه‌هایی برای نفوذ نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به دریای سیاه بیابد و تقریباً مسئول تمام فرآیندهای رهاسازی غلات از بنادری شود که توسط اوکراین مین گذاری شده اند.
وی افزود: این بحران غذایی برای اهداف مختلف ایجاد شده است- نه تنها در زمینه تبلیغات - بلکه برای سفید کردن سیمای اوکراین و آویزان کردن دوباره همه سگ ها، متاسفم برای بیان بی ادبانه، که به مسکو اطلاق می شود. اما حتی اگر مثلاً به اظهارات بوریس جانسون و وزیر امور خارجه‌اش گوش دهید - آنها به وضوح در تلاش هستند تا شرایطی را ایجاد کنند، بهانه‌ هایی برای نفوذ نیروی دریایی سلطنتی به دریای سیاه بیابند و تقریباً تمام فرآیندهای این کشور را مدیریت کنند. همچون رهاسازی غلات از بنادری که توسط اوکراینی ها مین گذاری شده و اوکراینی ها موظف به پاکسازی مین ها هستند.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همه باید بر اساس حقایق واقعی نتیجه گیری کنند، چه کسی و چگونه با عفونت ویروس کرونا کنار آمد، اکنون با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند، کسی که سعی دارد به بی ادبانه ترین راه در مورد امنیت غذایی گمانه زنی کند و روسیه را به چیزی متهم کند که کشور ما مطلقاً در آن مقصر نیست و دخالتی نداشته است.
به گفته رئیس دپارتمان دیپلماسی روسیه، اکنون می توان "تظاهرات زیادی از تشنج" را در اقدامات سیاستمداران غربی مشاهده کرد.
لاوروف افزود: همه اینها در پس زمینه وخامت شدید اوضاع در داخل [کشورهای غربی] اتفاق می افتد و طبق چنین اصول دموکراسی نئولیبرال، نیاز به انحراف توجه مردم دارد؛ به ویژه با توجه به این واقعیت که هر ۲، ۳، ۴ سال یکبار باید پای صندوق های رای بروند، مسئول عمل به وعده های خود باشند و هیچ چیز برایشان شگفت زده نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала