رسانه ها: آلمان نگران است که اوکراین توازن قدرت داخلی در اتحادیه اروپا را تغییر دهد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
تلگراف: شولتز صدراعظم آلمان خواستار تجدید نظر در معاهدات اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف به نقل از منابع گزارش داد، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در میان ترس از اینکه عضویت اوکراین می تواند توازن قدرت داخلی را به ضرر برلین تغییر دهد، خواستار تجدید نظر در معاهدات بنیانگذار اتحادیه اروپا شد.
این نشریه می‌گوید: شولز می‌خواهد سیستم رأی‌دهی تغییر کند تا اطمینان حاصل شود که بلوک‌های قدرت کشورهای اتحادیه اروپا نتوانند برای تأمین بودجه اضافی از متحدان ثروتمند غربی‌شان تشکیل شوند. روزنامه اشاره می کند که شولز نیز می خواهد از شر وتو خلاص شود.
به گفته یک منبع دیپلماتیک، صدراعظم این موضوع را در نشست اخیر با همتایان اروپایی در بروکسل مطرح کرد و خواستار تغییر در معاهدات قبل از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا شد.
این روزنامه یادآور می شود که بر اساس سیستم رای گیری فعلی که تعداد کشورهای رای دهنده و جمعیت آنها را در نظر می گیرد، کی یف 9 درصد از آرا را در شورای اتحادیه اروپا کسب خواهد کرد. اگر اوکراین و لهستان آرای خود را متحد کنند، "قوی تر" از آلمان خواهند شد، پیوستن کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به پشت سر هم لهستان و اوکراین منجر به تشکیل اکثریتی خواهد شد که "قوی تر" از فرانسه و آلمان خواهد بود.
به گفته منابع، پرتغال همچنین تردید دارد که اوکراین به دلیل وضعیت اقتصادی خود در اتحادیه اروپا پذیرفته شود. انتظار می رود که در صورت پیوستن به اتحادیه اروپا، اقتصاد اوکراین ضعیف ترین باشد، سپس لیسبون باید برای اولین بار به سهم خالص در بودجه اتحادیه اروپا تبدیل شود. همین سرنوشت در انتظار جمهوری چک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала