رئیس بانک مرکزی ایران شرایط دریافت وام ازدواج را اعلام کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیس بانک مرکزی ایران شرایط دریافت وام ازدواج را اعلام کرد
رئیس بانک مرکزی ایران شرایط دریافت وام ازدواج را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران: مردم می توانند هرگونه ناهماهنگی درباره اعطای وام ازدواج از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران طی روزهای اخیر بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف 15 روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از "حیث وثایق و تضامین" و تعیین "سقف زمان انتظار" تهیه کند.
وی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نیز مامور نظارت بر روند پرداخت تسهیلات ازدواج کرد و متذکر شد: اگر بانکی در پرداخت تسهیلات مرتکب تخلف شد حتما با آن برخورد قاطع شود.
علی صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی ایران در این رابطه گفت: نخست آنکه درباره وثایق مطابق با نص صریح قانون، بانک‌‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ یک سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
ویدئوی حمله تمساح به رام کننده در تایلند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
شهردار یکی از شهرهای مکزیک طی مراسمی با یک تمساح ازدواج کرد +ویدئو، عکس
وی افزود: دومین مورد آن است که مردم باید در اسرع وقت و بر اساس زمان بندی مشخص تکلیفشان برای اخذ وام مشخص شود؛ لذا بر همین اساس به شبکه بانکی موظف است به محض تکمیل مدارک توسط متقاضی حداکثر ظرف 10 روز باید پول به حساب مشتری واریز شود.

صالح آبادی در رابطه با تسهیلات فرزندآوری خاطرنشان کرد: در این باره نیز مشابه با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و به همان شکل برخورد می شود. لذا بانکها بایستی ظرف 10 روز پول را به متقاضی واریز کنند و در صورتی که بانکها این کار را انجام ندهند با بانک خاطی برخورد انضباطی انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر اینکه مردم می توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند،‌ گفت: چنانچه افراد به شعب مراجعه می کنند و شکایت و درخواستی دارند، می توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن 2706) یا "سامانه رسیدگی به شکایات"، درخواست ها و شکایات خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می کند.

وی افزود: بنابراین همانطور که مشاهده می شود در این بخشنامه به صورت شفاف، تکلیف وثایق و زمان بندی مرتبط با آن مشخص است و حداکثر ظرف مدت 10 روز وام باید به حساب فرد واریز شود و مستندات نیز در بخشنامه بانک مرکزی تبیین شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала