رسانه: اوضاع در اوکراین، ناتو را به سه اردوگاه تقسیم کرده است

© AP Photo / Czarek Sokolowskiرسانه: اوضاع در اوکراین، ناتو را به سه اردوگاه تقسیم کرده است
رسانه: اوضاع در اوکراین، ناتو را به سه اردوگاه تقسیم کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
ساندی تایمز نوشت که اوضاع در اوکراین ناتو را به "شاهین" و "کبوتر" و "شترمرغ" تقسیم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز نوشت: درگیری در اوکراین نه تنها باعث اختلافات بین کشورهای ناتو شده، بلکه اعضای این ائتلاف را به سه اردوگاه تقسیم کرده است.
این نشریه سه اردوگاه ناتو را "شاهین"، "کبوتر" و "شترمرغ" نامیده است. کشورهای شاهین شامل اعضای این ائتلاف هستند که معتقدند نه تنها برای بازگرداندن کنترل اوکراین بر قلمرو دونباس و کریمه ضروری است، بلکه "به روسیه چنان ضربه محکمی وارد شود که در آینده نتواند تهدیدی برای هر یک از همسایگانش باشد. این روزنامه از کشورهایی که آنها را به عنوان "شاهین" طبقه بندی می کند نام نمی برد، اما در بلوک مربوط به این کشورها از یک تحلیلگر ناشناس نزدیک به دولت لهستان نقل قول می کند.
به گفته این روزنامه، کشورهای "کبوتر" مصمم به دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز بین روسیه و اوکراین هستند. اینها کشورهایی هستند که با عقب نشینی نیروهای روسیه از مواضع خود تا 24 فوریه موافقت می کنند و به وضعیت کریمه، جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک رضایت می دهند. در این زمینه، به نقل از یک مقام ناشناس از یکی از کشورهای اسکاندیناوی آمده است که "چنین معامله ای منصفانه نخواهد بود، اما عملی است.
ساندی تایمز به کشورهای "شتر مرغ" اشاره می کند که اعضای ناتو بیشتر بر مشکلات داخلی تمرکز می کنند. این کشورها از اسناد اتحادیه حمایت می کنند، اما تا حد زیادی "به دنبال راه های از نوع کمترین مقاومت هستند. این روزنامه ایالت های جنوب اروپا را در گروه کشورهای "شتر مرغ" قرار داد.
این روزنامه نتیجه می گیرد که از بسیاری جهات عدم توافق در داخل کشورهای ناتو دلیل شکست چنین ایده ای مانند استقرار گروه های کوچک نیروهای ناتو در شهرهای غرب اوکراین - دور از خط مقدم برای جلوگیری از حملات موشکی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала