بیزینس اینسایدر: اوکراین پهپادهای غربی را رد می کند

CC BY-SA 4.0 / CeeGee / Bayraktar Akıncı Teknofest 2019 (cropped photo)بیزینس اینسایدر: اوکراین پهپادهای غربی را رد می کند
بیزینس اینسایدر: اوکراین پهپادهای غربی را رد می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت: پهپادهای ایالات متحده و ترکیه که در اختیار اوکراین قرار می گیرند در برابر پدافند هوایی روسیه ناتوان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بیزینس اینسایدر به نقل از پرسنل نظامی و کارشناسان اوکراینی می نویسد: ارتش اوکراین به دلیل ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی و ترکیه ای در برابر پدافند هوایی روسیه تلاش می کند از آنها استفاده نکند.
به گفته کارشناسان، استفاده از پهپادهای غربی گران قیمت در منطقه نبرد منطقی نیست، زیرا سیستم های دفاع هوایی روسیه و سامانه های دفاع هوایی روسیه به سرعت آنها را شناسایی و از بین می برند.
همانطور که در مقاله ذکر شد، ایالات متحده قصد داشت پهپادهای شناسایی و ضربتی MQ-1C گری ایگل را به نیروهای مسلح اوکراین بفرستد که از نظر عملکرد بسیار برتر از TB2 بایراکتار ترکیه هستند. با این حال، منابع ناشناس در نیروهای مسلح اوکراین گفتند که کیف به چنین تجهیزاتی نیاز ندارد. ارتش گفته که یک دستگاه به ارزش ده میلیون دلار در اولین پرواز ساقط می شود.
نویسندگان این نشریه خلاصه کردند، رهبری اوکراین با درک اینکه هواپیماهای بدون سرنشین کمکی نمی کنند، اکنون شروع به درخواست جنگنده های مدرن آخرین نسل از ایالات متحده و سایر متحدان غربی کرده است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала