اوپک: ایران رتبه سوم جهان از نظر ذخایر اثبات شده نفت را دارد

© Depositphotos.com / Maxxyustasاوپک: ایران رتبه سوم جهان از نظر ذخایر اثبات شده نفت را دارد
اوپک: ایران رتبه سوم جهان از نظر ذخایر اثبات شده نفت را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
اوپک در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد ذخایر اثبات شده نفت ایران در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه رسیده است و ایران همچنان سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، اوپک در جدیدترین برآورد خود از حجم ذخایر نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، کل ذخایر نفت خام ایران در پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه رسیده است.
ذخایر نفت ایران در این سال نسبت به سال قبل پیش از آن تغییری نکرده است.
ذخایر نفت ایران در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تغییری نداشته و برابر با ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه بوده و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه بوده است. یعنی در سال های بعد ۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، ایران از نظر بزرگی ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. ونزوئلا بزرگ ‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان شناخته شده است. ذخایر نفت این کشور ۳۰۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون بشکه برآورد شده است. عربستان با ذخایر ۲۶۷ میلیارد و ۱۹۲ میلیون بشکه ‌ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.
ذخایر اثبات شده نفت اوپک در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن به ۱۲۴۱.۸۱۹ میلیارد بشکه رسیده است.
کل ذخایر نفت جهان در پایان سال ۲۰۲۱ نیز ۱۵۴۵.۰۷۱ میلیارد بشکه اعلام شده است. این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.
میزان ذخایر نفتی برخی کشورهای دیگر عبارت است از: آمریکا ۳۸.۸ میلیارد بشکه، برزیل ۱۱.۸ میلیارد بشکه، جمهوری آذربایجان ۷ میلیارد بشکه، روسیه ۸۰ میلیارد بشکه، نروژ ۷.۵ میلیارد بشکه، عراق ۱۴۳ میلیارد بشکه، کویت ۱۰۱.۵ میلیارد بشکه، امارات ۱۱۱ میلیارد بشکه، قطر ۲۵.۲ میلیارد بشکه، چین ۲۶.۴۹ میلیارد بشکه و لیبی ۴۸.۳ میلیارد بشکه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала