آخرین اخبار از مناطق زلزله زده در ایران

© Sputnik / Хормозганآخرین اخبار از مناطق زلزله زده در ایران
آخرین اخبار از مناطق زلزله زده در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
اشتراک
همه دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح برای رفع مشکلات و اسکان زلزله زدگان در غرب هرمزگان مشغول هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بامداد شنبه یازدهم تیرماه دو زمین‌لرزه با قدرت بالا غرب استان هرمزگان را به لرزه در آورد. نخستین زمین‌لرزه با وقوع زلزله 6.1ریشتری در ساعت 2 و 2 دقیقه بامداد آغاز شد و براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری تا ساعت 11 و 48 دقیقه 41 زلزله در استان هرمزگان به‌وقوع پیوسته است که کانون 35 مورد از این زلزله‌ها بندرخمیر، پنج مورد بندرکنگ و یک زلزله بندرچارک بوده است. این زلزله نه‌تنها سبب جان باختن پنج نفر از هموطنان و مصدومیت 111 نفر شد، ساکنان شهرهای اطراف را نیز وحشت‌زده کرد.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در خصوص آخرین اقدام‌های انجام‌شده برای مردم زلزله‌زده غرب هرمزگان گفت: امدادرسانی به روستاهای سایه‌خوش و برکه سفلین بخش مهران بندرلنگه از ساعت 2 بامداد روز گذشته (11 تیرماه) که شاهد زلزله بودیم، آغاز شده است و خوشبختانه تمامی افراد در میدان هستند تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را کم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته نصب کولر برای چادرها پیگیری شد که بتوانیم دما را برای افراد درگیر زلزله پایین‌تر بیاوریم و این روند ادامه خواهد داشت تا مردم بتوانند وضعیت را بهتر تحمل کنند.
ثبت ۶۱ زمین لرزه در بندر خمیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2022
ثبت ۶۱ زمین لرزه در بندر خمیر
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه چادر بزرگی برای اسکان مردم آماده شده است، گفت: شاید لازم باشد با این شرایط گرما برای چادرها در زمان ظهر 2 کولر داده شود و اگر مقدار فعلی جوابگو نباشد کولرهایی از مدارس و سالن‌های ورزشی به این منطقه ارسال می‌کنیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از روستای زلزله‌زده سایه‌خوش نیز بیان داشت: اکنون ماشین‌آلات سنگین نیروی دریایی ارتش در راه مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان است.
وی با ابراز اینکه "با توجه به گرمای هوا تلاش داریم بخشی از کولر مورد نیاز این مناطق را تأمین کنیم"،گفت: اکنون همه پای کار هستند و مراحل اولیه آواربرداری خوب بوده است و در چند روز آینده آواربرداری به‌صورت کامل پایان می‌یابد تا بازسازی آغاز شود.
شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده افزود: در زمان حاضر 10 تیم تخصصی کارشناسی در منطقه حاضر و مشغول ارزیابی خسارت‌های واردشده به واحدهای مسکونی می‌باشند.
وی اضافه کرد: در پی زلزله شدید بامداد امروز که کانون اصلی آن در روستای سایه‌خوش بوده، تعداد قابل‌توجهی از واحدهای روستایی خسارت دیدند و 450 واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала