دیدار معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مسکو

© Photo / IRNAباقری و ریابکوف در مسکو دیدار کردند
باقری و ریابکوف در مسکو دیدار کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
اشتراک
"علی باقری کنی " و "سرگئی ریابکوف" معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نمایندگی روسیه در سازمان های بین المللی در وین ساعاتی پیش در توییتی اعلام کرد که مذاکره کننده ارشد ایران در گفت و گوهای رفع تحریم ها دیروز (۱۰ تیر) با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است.
بر اساس این توییت، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین و مذاکره کننده ارشد مسکو در گفت و گوهای هسته ای نیز حضور داشته است.
اولیانوف دیشب پیرامون دیدار با باقری کنی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: این یک تبادل نظر بسیار حرفه‌ای در مورد وضعیت فعلی برجام و چشم‌انداز گفت‌وگوهای وین بود.
وی ادامه داد: ارزیابی من این است که به رغم همه مشکلات، توافق هسته‌ای هنوز قابل احیا است. برای تحقق این امر، آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.
مذاکرات رفع تحریم‌ها با حضور علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه (۷ تیر) در دوحه قطر برگزار شد.
بایدن نام وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی در دولت خود را فراموش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
احتمال ازسرگیری مذاکرات برجام پس از سفر بایدن به خاورمیانه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز توییت کرد: دکتر باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم. واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.
انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از مذاکرات دوحه گفت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد.
مورا افزود: دو روز مذاکرات فشرده در مورد برجام در دوحه قطر داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده امید به آن داشت بدست نیامده است. ما با فوریت بیشتر برای بازگرداندن یک توافق مهم در زمینه عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала