در آمریکا از احتمال رویارویی نظامی با روسیه در سوریه سخن گفتند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا از احتمال رویارویی نظامی با روسیه در سوریه سخن گفتند
 در آمریکا از احتمال رویارویی نظامی با روسیه در سوریه سخن گفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
اشتراک
بونی کریستین، مقاله نویس مجله آمریکایی نیوزویک رویارویی نظامی روسیه و ایالات متحده در سوریه را امکان پذیر دانست.
به گزارش اسپوتنیک، وی نوشت ایالات متحده آمریکا و روسیه ممکن است به دلیل داشتن تماس نزدیک در منطقه جنگی وارد رویارویی نظامی در سوریه شوند.
بونی کریستین ابراز عقیده کرد که وضعیت کنونی اروپا و تشدید رویارویی بین کشورها خطر درگیری نظامی را به شدت افزایش می دهد. این کارشناس یادآور شد: اگرچه نیروهای نظامی کشورهای حاضر در سوریه در حالت درگیری آشکار قرار ندارند، اما در تماس نزدیک و اغلب در طرف‌های مخالف عمل می‌کنند.
وی می‌نویسد: "این تفکری است که حتی شاهین‌ها را هم می‌ترساند، زیرا زرادخانه‌های هسته‌ای واشنگتن و مسکو، در صورت فعال شدن، برای نابودی چندین برابر جهان کافی است".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
تشویق جدایی‌طلبی در سوریه توسط آمریکا
17 ژوئن، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که واشنگتن نگران اقدامات روسیه است که گفته می شود خطر درگیری با ایالات متحده در سوریه را افزایش می دهد. نیروهای مسلح روسیه به یک پادگان در نزدیکی مرز سوریه و اردن در جنوب شرقی سوریه که در آن نیروهای آمریکایی شبه نظامیان محلی را آموزش می‌دهند، حمله هوایی کردند. در مقاله منتشره خاطرنشان می شود که با وجود ببار نیامد، تلفات در این حمله، تنش بین دو کشور در رابطه با عملیات ویژه نظامی همچنان بالا است.
درگیری در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در سال 2015، نیروهای مسلح روسیه به دعوت دمشق، کمک به آزادسازی خاک سوریه از دست شبه نظامیان را آغاز کردند. دو سال بعد، فرماندهی روسیه پایان مرحله فعال عملیات نظامی خود را اعلام کرد.
29 ژوئن، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد. وزارت خارجه اوکراین در واکنش به این تصمیم قطع روابط دیپلماتیک با سوریه اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала