در ازبکستان در قلمرو قره قالپاقستان وضعیت فوق العاده اعلام شد

© Благотворительный фонд "Махалля" در ازبکستان در قلمرو قره قالپاقستان وضعیت فوق العاده اعلام شد

در ازبکستان در قلمرو قره قالپاقستان وضعیت فوق العاده اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2022
اشتراک
در ازبکستان در قلمرو قره قالپاقستان تا دوم اوت وضعیت فوق العاده اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک، شیرزاد اسدوف، معاون رئیس دولت، دبیر مطبوعاتی رهبر ازبکستان، روز شنبه گفت که شوکت میرزایف، رئیس جمهور ازبکستان، پس از ناآرامی هایی که در آنجا رخ داد، از 3 ژوئیه تا 2 اوت در قلمرو خودمختاری قره قالپاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
یک روز قبل، وزارت امور داخلی ازبکستان اعلام کرد که تظاهرات غیرقانونی در پایتخت جمهوری خودمختار قلمرو قره قالپاقستان در ازبکستان به دلیل اصلاحات در قانون اساسی این کشور برگزار شد، نظم عمومی برقرار شد و کار با ساکنان در جریان است. عدم پذیرش نقض قانون روز شنبه، مقامات خودمختار اعلام کردند که گروهی از سازمان دهندگان شورش ها را بازداشت کرده اند که سعی در تصرف اماکن دولتی منطقه داشتند تا "در نتیجه جامعه را متفرق کنند و وضعیت سیاسی-اجتماعی در ازبکستان را بی ثبات کنند". به نظر آنها، نیروهای خارجی در تلاش هستند تا بر اوضاع تأثیر بگذارند.
"با فرمان رئیس جمهور، به منظور تامین امنیت شهروندان، حمایت از حقوق و آزادی های آنها، برقراری نظم و قانون در قلمرو جمهوری قره قالپاقستان، وضعیت فوق العاده برای مدت زمان 00:01 روز 3 جولای اعلام شد. اسدوف در کانال تلگرامی خود نوشت: 2022 تا 00:00 2 آگوست 2022.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала