پیش بینی شکوفایی صنعت انرژی هسته ای

© Sputnik / R. Mangasaryan /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکوفایی صنعت انرژی هسته ای
پیش بینی شکوفایی صنعت انرژی هسته ای  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، انرژی هسته ای می تواند به مقابله با دو بحران بزرگ - انرژی و آب و هوا - که جهان امروز با آن مواجه است، کمک کند.
اسپوتنیک: در این گزارش آمده است که درگیری در اوکراین و اختلال در عرضه انرژی، دولت ها را مجبور کرده است تا در استراتژی های امنیت انرژی خود تجدید نظر کنند و برای بسیاری از کشورها، انرژی هسته ای یکی از راه حل ها است. به همین دلیل کارشناسان رونق صنعت انرژی هسته ای را پیش بینی کردند.
اتم دومین منبع پاکیزه و بدون آلودگی انرژی بعد از انرژی آبی است. نیروگاه های هسته ای در 32 کشور مستقر هستند، اما حدود 63 درصد از ظرفیت آنها در نیروگاه هایی است که بیش از 30 سال عمر دارند. کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی معتقدند که عصر انرژی هسته‌ای در صورتی می‌تواند فرا برسد که دولت‌ها به دنبال بهره‌برداری ایمن و پایدار از نیروگاه‌های هسته‌ای و همچنین جذب سرمایه‌گذاری در این صنعت باشند. آنها افزودند، این کار برای کشورهایی که تصمیم به ادامه یا افزایش استفاده از انرژی هسته ای می گیرند، می تواند وابستگی به سوخت های فسیلی وارداتی را کاهش داده و انتشار کربن را کمتر کند.
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
آغاز عملیات بتن‌ریزی دیواره ساختمان واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید برق هسته ای بین سال های 2020 تا 2050 دو برابر شده و لازم است در همه کشورهای آماده استفاده از این فناوری نیروگاه های جدیدی ساخته شود. در این گزارش آمده است که در مجموع 19 کشور در حال حاضر در حال ساخت رآکتورهای هسته ای هستند.
کارشناسان افزودند، کشورهای توسعه یافته رهبری خود را در بازار انرژی هسته ای از دست داده و آن را به روسیه و چین واگذار کرده اند اما با این حال همچنان برتری خود را در صنعت انرژی هسته ای حفظ کرده اند.
آکیهیکو کاتو، رئیس بخش هسته ای شرکت Mitsubishi Heavy Industriesپیشتر گفته بود که عملیات ویژه در اوکراین "بهترین فرصت" را برای بازیابی صنعت هسته ای ژاپن پس از حادثه فوکوشیما در سال 2011 ایجاد کرد. او توضیح داد که بسیاری دیدگاه های خود را در مورد انرژی هسته ای که یک منبع انرژی پایدار است، تغییر داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала