فایننشال تایمز: پوتین با یک فرمان غرب و انگلیس را به هم ریخت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
فایننشال تایمز: فرمان پوتین در مورد میدان ساخالین-2، غرب و انگلیس را به هم ریخت.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می نویسد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با تصمیم گیری در مورد اقدامات اقتصادی ویژه برای میدان ساخالین-2 به غول های انرژی غربی درسی داده است.
روز قبل، رئیس دولت روسیه حکمی را امضا کرد که بر اساس آن اپراتور پروژه - ساخالین انرژی (یک سرمایه گذاری مشترک بین گازپروم، شل، میتسویی و میتسوبیشی) - با یک شخص حقوقی جدید روسی جایگزین خواهد شد. و دارایی شرکت به مالکیت روسیه تبدیل می شود.
همانطور که مقاله اشاره می کند، واگذاری میدان به دولت هشداری برای تولیدکنندگان سوخت از کشورهای غیر دوست است که سعی در فروش سریع و آسان دارایی های خود دارند.
ناظران می گویند: "مسکو نمی خواهد شل یک سهامدار شبح مانند باقی بماند که سودی به همراه نداشته باشد. <...> به نظر می رسد این اقدام کمتر علیه سرمایه گذاران ژاپنی میتسویی و میتسوبیشی است که روی هم 22.5 درصد سهام دارند."
به گفته روزنامه نگاران، شل بریتانیایی به خوبی از تمام خطراتی که برایش به وجود می آید آگاه است. اگر قبلا امیدوار بود که سهام خود را حداقل به شرکای چینی مانند Cnooc یا CNPC بفروشد، اکنون کار پیچیده تر شده است. نویسندگان نتیجه گرفتند که بریتیش پترولیوم و توتال انرژی فرانسه که در میادین گازی روسیه سرمایه گذاری می کنند نیز چیزی برای فکر کردن دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала