احتمال ازسرگیری مذاکرات برجام پس از سفر بایدن به خاورمیانه

© AP Photo / Evan Vucciبایدن نام وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی در دولت خود را فراموش کرد
بایدن نام وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی در دولت خود را فراموش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می نوسید که مذاکرات رفع تحریم در دوحه قطر، پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا احتمالا دوباره از سر گرفته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مذاکرات برای رفع تحریمها و احیای برجام احتمالا بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه دوباره آغاز خواهد شد.
د دیپلمات اروپایی آگاه از روند مذاکرات گفته اند، اگر چه مذاکرات دوحه پیشرفتی نداشت اما انتظار میرود این مذاکرات فراتر از مهلت اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان ماه جولای ادامه یابد.
دیپلمات سوم نیز که با این مذاکرات آشناست، گفته تلاش ها ممکن است پس از سفر بایدن به منطقه غرب آسیا دوباره از دوحه ÷ایتخت قطر از سر گرفته شود.
انریکه مورا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
انریکه مورا: برای بازگرداندن توافق برجام تلاش می کنیم
پیش از این در خبرها امده بود که سه کشور اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای از ایران خواستند: "با کنار گذاشتن مسائل فرعی و غیر مرتبط با برجام از فرصت موجود برای احیای توافق هسته‌ای استفاده کند".
در بخشی از بیانیه مشترک که روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن از سوی سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه صادر شده ضمن ابراز تاسف درباره رویکرد ایران تاکید کرده‌اند تهران تاکنون از این فرصت دیپلماتیک استفاده نکرده و در مقابل به تشدید تنش‌های هسته‌ای ادامه داده است.
سه کشور اروپایی همچنین اضافه کردند: "اقدامات ایران به سرعت، توازنِ توافقی که ما از ماه‌ها پیش بر سر آن برای احیای برجام مذاکره کرده‌ایم را برهم زده و پنجره‌ را برای رسیدن به یک راهکار فوری دیپلماتیک می‌بندد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала