کشف تاثیر جو فضا بر استخوان های فضانوردان

© Photo / NASAکشف تاثیر جو فضا بر استخوان های فضانوردان
کشف تاثیر جو فضا بر استخوان های فضانوردان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
دانشمندان مؤسسه سلامت استخوان و مفاصل در دانشگاه مک‌کیگ در کامینگ تأثیرات حضور در فضای بیرونی و فضا را بر استخوان‌های فضانواردان شناسایی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه ای که در مجله نیچر منتشر شده است، فضانوردان در طول پرواز توده استخوانی خود را از دست می دهند.
در جریان کار، متخصصان داده‌های اسکن مچ دست و مچ پا ۱۷ فضانورد را قبل و بعد از بازدید از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تجزیه و تحلیل کردند. در شش ماه حضور در فضا، یک فرد به همان اندازه که در چندین دهه روی زمین از دست می دهد، توده استخوانی از دست می دهد. در 9 فضانورد، تراکم استخوان ساق پا حتی یک سال پس از بازگشت بهبود نیافت، و در آنهایی که بیشتر از بقیه در ایستگاه فضایی بین المللی (هفت تا نه ماه) سپری کردند، بازسازی کندتر بود.
محققان تاکید کردند که هنوز این تحقیق ثابت نیست، زیرا سفر به این سیاره چندین سال طول می کشد. محاسبات نشان داد که یک پرواز سه ساله به مریخ باعث پوکی استخوان در 33 درصد فضانوردان می شود.
وعده ناسا برای پرداخت هزینه پرواز یک فضانورد به روبل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
وعده ناسا برای پرداخت هزینه پرواز یک فضانورد به روبل
پیش از این در خبرها آمده بود که آژانس فضایی ناسا روز ۲۷ اردیبهشت از برنامه خود برای اعزام دو فضانورد به سطح مریخخبر داد و پیرو اطلاعیه وبگاه ناسا، از عموم خواسته شده است تا نظرات خود درباره این ماموریت را حداکثر تا تاریخ ۱۳ خرداد ارسال کنند. ناسا قصد دارد در اواخر دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ به مریخ فضانورد اعزام کند. این ماموریت با فرض این خواهد بود که فن‌آوری روز آن موقع این امکان را فراهم آورد. همچنین می‌باسیت نخست بودجه این طرح تأمین گردد. چرا که با امکانات امروزی، ماموریت رفت و برگشت تا مریخ حدود ۵۰۰ روز به طول خواهد انجامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала