ژاپن به رژیم صرفه جویی در مصرف برق رو آورد

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
دولت ژاپن برای اولین بار در هفت سال گذشته رژیم صرفه جویی در مصرف انرژی را برقرار کرده و از شهروندان و مشاغل خواسته است تا بطور عاقلانه مصرف برق خود را در تابستان کاهش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، این تصمیم به دلیل نگرانی ها در این رابطه گرفته شده که با شروع موج گرما شدید تقریباً در تمام مناطق ژاپن به جز جنوب اوکیناوا و جزیره هوکایدو در شمال، ضریب ذخیره انرژی الکتریکی که باید از سه درصد بیشتر نباشد، به 3.7 درصد برسد.
برق بیش از ۱۰۰ اداره پرمصرف دیگر در تهران قطع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
برق بیش از ۱۰۰ اداره پرمصرف دیگر در تهران قطع شد
به شهروندان توضیح داده شد که تقاضا برای صرفه جویی شامل استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع و سایر وسایل برقی به منظور جلوگیری از گرمازدگی است. در عین حال از مردم خواسته شد تا مصرف برق را برای اهداف ثانویه از جمله تابلوهای تبلیغاتی و نمایش وسایل روشنایی و تلویزیون در فروشگاه ها کاهش دهند.
پیش از این، آژانس انرژی سوئد اعلام کرده بود که به دلیل وضعیت ناشی کمبود گاز، رژیم هشداردهی اعمال می شود. در بیانیه مطبوعاتی منتشره آمده است: "این سیگنال از سوی آژانس انرژی سوئد به موسسات صنعتی و مصرف کنندگان متصل به شبکه گاز در غرب کشور در اینباره خواهد بود که بازار متشنج بوده و ممکن است وضعیت عرضه گاز وخیم شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала