در آمریکا اعلام کردند به سه طریق می توان به درگیری در اوکراین پایان داد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر Henry Kissinger
Henry Kissinger - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با مجله اسپکتیتور گفت که بحران اوکراین می تواند به سه روش مختلف پایان یابد.
به گزارش اسپوتنیک، به نظر او، سناریوی اول مستلزم کنترل روسیه بر بخش اعظم دونباس به همراه "مناطق اصلی صنعتی و کشاورزی" و همچنین بر "یک نوار زمین در امتداد دریای سیاه" است که "یک پیروزی برای مسکو" خواهد بود.
کیسینجر احتمال داد: "در این حالت، نقش ناتو آنطور که قبلاً تصور می شد تعیین کننده نخواهد بود.
بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام نمود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام نمود
گزینه دومی که این سیاستمدار آمریکایی اشاره کرد، شامل تلاش برای "بیرون راندن روسیه" از کریمه است که مدت ها قبل از عملیات ویژه به آن ملحق شده است . وزیر خارجه سابق آمریکا معتقد است که این سناریو می تواند به تشدید درگیری منجر شود. به عقیده کیسینجر، سناریوی سوم، بازگشت به وضعیت قبل از 24 فوریه را در نظر می گیرد.
وی گفت: "مسائل حل نشده را می توان در مذاکرات مورد بحث قرار داد. احتمالاً وضعیت برای مدتی در حالت انجماد قرار خواهد داشت."
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه ، ارتش روسیه در حال حاضر وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در وزارت دفاع روسیه هدف اصلی خود را آزادسازی دونباس اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала