در آمریکا از خطر خارج شدن مناطق جدید در اوکراین از کنترل کی یف سخن گفتند

© REUTERS / Gleb Garanichدر آمریکا از خطر خارج شدن مناطق جدید در اوکراین از کنترل کی یف سخن گفتند
در آمریکا از خطر خارج شدن مناطق جدید در اوکراین از کنترل کی یف سخن گفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
چارلز کوپچان، استاد روابط بین الملل دانشگاه جورج تاون در مقاله ای برای مجله فارین افرز (Foreign Affairs) نوشت: ادامه درگیری های نظامی می تواند به معنای از دست دادن سرزمین های جدید برای اوکراین باشد.
به گزارش اسپوتنیک، او معتقد است حتی با وجود تحویل مقدار بیشتری از تسلیحات غربی، بعید است کی یف از قدرت رزمی کافی برای اشغال مناطق تحت کنترل روسیه برخوردار شود.
کوپچان گفت: "ادامه درگیری های نظامی ممکن است به معنای تلفات بیشتر و از دست دادن قلمرو باشد، نه به دست آوردن برتری در میدان نبرد برای کی یف".
این دانشمند احتمال داد که طولانی شدن درگیری وضعیت جهان را بدتر کند.
در مقاله وی آمده است: "هرچه جنگ بیشتر ادامه یابد، خطر تشدید تنش، خواه عمدی یا تصادفی، بیشتر می‌شود و اختلالات طولانی‌تر و شدیدتری در اقتصاد جهانی و عرضه مواد غذایی ایجاد می‌شود".
Henry Kissinger - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
در آمریکا اعلام کردند به سه طریق می توان به درگیری در اوکراین پایان داد
سازمان ملل بارها خطر وقوع بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم نموده اما مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد. این درحالی است که خود مقامات کی یف موانع زیادی برای صادرات غلات ایجاد کرده اند: نیروهای مسلح اوکراین علاوه بر آتش‌ زدن آشکار غلات در بندر ماریوپول، به مین گذاری حوضه دریای سیاه پرداخته اند که اجازه نمی‌دهد غلات با کشتی به بازارهای جهانی صادر شوند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه مانع از صادرات غلات از اوکراین نمی شود و اگر کی یف بنادر خود را از مین پاکسازی کند، کشتی های دارای غلات بدون هیچ مشکلی می توانند آنجا را ترک کنند.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه ، ارتش روسیه در حال حاضر وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در وزارت دفاع روسیه هدف اصلی خود را آزادسازی دونباس اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала