استقبال لبنان از راهکار ایران برای حل مشکل برق

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال لبنان از راهکار ایران برای حل مشکل برق
استقبال لبنان از راهکار ایران برای حل مشکل برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
اشتراک
تحلیلگران لبنانی پیشنهاد اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل برق لبنان را راهکاری اساسی برای پایان یافتن بحران دامنه‌دار در زمینه انرژی قلمداد می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "حسین امیر عبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به لبنان اعلام کرد که کشورش آماده است پروژه ساخت دو نیروگاه برق یکی در بیروت و دیگری در جنوب لبنان را آغاز کند. در گزارش تهیه شده مشخص می شود که این اقدام در چارچوب رقابت بین المللی درباره لبنان و موقعیت استراتژیک آن است. به عنوان مثال انور جمعه، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان می‌گوید: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تولید 1000 مگاوات برق در شمال لبنان و 1000مگاوات در جنوب این کشور است که سه چهارم نیاز لبنان را تامین می‌کند. مشکل برخی طرف‌ها این است که درگیر محور آمریکایی هستند و منافعی در خارج از لبنان دارند.
دولت لبنان خبر از ورشکستگی داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
دولت لبنان خبر از ورشکستگی داد
غسان جواد نیز از دیگرفعالان رسانه‌ای لبنانی در این رابطه می‌گوید: این پیشنهاد ایران می‌تواند منجر به تولید برق مورد نیاز لبنان و بازار مصرف کننده برق این کشور آن هم با پول ملی شود. تحول مهمی نیز در این زمینه رخ داده و یکی از مقامات لبنانی اخیرا به نقل از امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت، زمانی که مذاکرات وین به نتیجه برسد و توافق حاصل شود نگرانی برخی از مقامات لبنانی برطرف می‌شود و امکان همکاری در این زمینه (پروژه تولید برق بین ایران و لبنان) فراهم می‌شود. به گفته زیاد ناصرالدین دیگر کارشناس اقتصادی لبنان،اگر این طرح اجرا شود، سالانه حدود پنج میلیارد دلار در لبنان در زمینه ضایعات و هزینه‌های برق به شکل مستقیم و غیر مستقیم صرفه جویی می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала