وزارت دفاع روسیه تبادل اسرا با دستور مستقیم پوتین انجام شد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationوزارت دفاع روسیه: ایالات متحده در سوریه هیچ "آسمان شخصی ندارد"
وزارت دفاع روسیه: ایالات متحده در سوریه هیچ آسمان شخصی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تبادل اسرا به دستور مستقیم رئیس جمهور روسیه سازماندهی و انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: تبادل اسیران جنگی با اوکراین با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین انجام شد.
وی افزود: روز گذشته، 29 ژوئن، مبادله 144 نفر با 144 نیروی نظامی انجام شد که به دستور مستقیم فرماندهی کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه سازماندهی و اجرا شد، زیرا جان، سلامتی، آزادی سربازان ما، جنگجویان جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک، که اکثریت بازگشت کنندگان را تشکیل می دهند، مهمترین وظیفه است.
کوناشنکوف تصریح کرد که تقریباً تمامی افراد آزاد شده زخمی شدن یا به شدت مجروح شده اند. تمام مراقبت های پزشکی لازم به آنها ارائه می شود.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین یادآور شد که تعداد کل سربازان اوکراینی اسیر یا تسلیم شده بیش از شش هزار نفر است.
گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала