رسانه غربی: هند و چین طرح گروه هفت علیه نفت روسیه را خنثی خواهند کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی های نفتکش
کشتی های نفتکش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
روزنامه فایننشال تایمز می نویسد هند و چین ممکن است با ارائه کشتی های خود در اجرای طرح گروه هفت (جی 7) برای محدود کردن قیمت نفت روسیه دخالت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته تحلیلگرانی که این نشریه با آنها مصاحبه کرده، این کار به مسکو اجازه می دهد تا هرگونه اقدام کشورهای عضو جی 7 یا اتحادیه اروپا را که به عنوان تهیه کنندگان طرح، خدمات بیمه و حمل و نقل خود را به واردکنندگان ارائه می دهند، دور بزند.
روزنامه فایننشال تایمز معتقد است: "اگر محموله های نفتی روسیه عملاً برای بیشتر ناوگان نفتکش های جهان ممنوع شود، هند و چین احتمالاً مایل خواهند بود به تجارت با واگذاری کشتی های خود ادامه دهند یا روسیه خواهد توانست از کشتی های خود استفاده کند.
نماینده اتحادیه اروپا در مصاحبه با این نشریه احتمال داد که سخت ترین کار متقاعد کردن تعداد کافی از کشورها و شرکت های بیمه بزرگ برای حمایت از طرح پیشنهادی است. یکی دیگر از گفتگو کنندگان با روزنامه فایننشال تایمز، کارشناسی به نام هلیما کرافت، به چشم انداز موفقیت ایده جی تردید داشت چون به عقیده وی احتمال توفیق تعیین قیمت های بسیار پایین نفت روسیه برای پایین آوردن درآمد های این کشور اندک است.
خودداری قبرس از ممنوعیت آمریکا در حمل و نقل نفت از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
خودداری قبرس از ممنوعیت آمریکا در حمل و نقل نفت از روسیه
کشورهای غربی همچنان به بحث درباره اقدامات مختلف برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز می پردازند. تا کنون این کار ممکن نبوده است، نه با تحریم نفت، از جمله توسط کل اتحادیه اروپا در حمل و نقل دریایی، و نه با امتناع داوطلبانه شرکت های خارجی. تغییر مسیر صادرات، طرح‌های عرضه جایگزین و "تخفیف های تحریمی" در قیمت نفت به روسیه اجازه می‌دهد تا درآمدهای بودجه‌ خود را حتی با فروش با تخفیف تضمین کند.
در این شرایط 28 ژوئن، کشورهای عضو گروه هفت اعلام کردند که توافق کرده‌اند در صورت عدم خرید نفت خام به قیمت توافق شده با مشورت با شرکای بین المللی یا ارزان تر ، ممنوعیتی جامع برای خدمات حمل و نقل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا به سراسر جهان در نظر بگیرند. در عین حال، گروه جی 7 مکانیسم هایی را در نظر خواهد گرفت که عواقب چنین محدودیت هایی را برای آسیب پذیرترین کشورها کاهش دهد و در عین حال دسترسی آنها به منابع روسیه را حفظ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала