اگر این خوراکی را نخورید، سالهای بیشتری عمر می کنید

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاگر این خوراکی را نخورید، سالهای بیشتری عمر می کنید
اگر این خوراکی را نخورید، سالهای بیشتری عمر می کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
نخوردن گوشت فرآوری شده به طولانی شدن عمر و افزایش امید به زندگی کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک،آندری پرودئوس متخصص تغذیه و ایمنی، لیست محصولاتی را نام می برد که نخوردن آنها می تواند امید به زندگی را افزایش دهد.
به گفته وی، ترک گوشت فرآوری شده به افزایش طول عمر کمک می کند. این متخصص تاکید می کند: "گوشت فرآوری شده در سوسیس ها، کالباس، وینرها، سالامی، کربنادها، هر چیزی که پخته نمی شود وجود دارد. علاوه بر آن، کنسرو گوشت برای شما ضرر دارد".
این متخصص در ادامه توضیح می دهد که مضرات گوشت فرآوری شده در واقع، در مقدار نمک زیاد آن است که باعث افزایش فشار خون می شود. پرودئوس خاطرنشان کرد که خوردن سوسیس و کالباس می تواند منجر به فشار خون شریانی یا فشار خون بالا شود.
ویتامین‌هایی  که جلوی چاق شدن آدم را می گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
ویتامین های اصلی برای لاغری
علاوه بر این، این پزشک هشدار داد که خوردن بیش از 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 18 درصد افزایش می دهد. همچنین، خوردن زیاد این محصولات می تواند باعث نقرس شود، بیماری که به دلیل سطح بالای اسید اوریک در بدن رخ می دهد و با سندرم های درد شدید در پا مشخص می شود.
پیش از این در گزارش این متخصص تغذیه آمده بود که اولین خوراکی در این لیست خطرناک، نوشیدنی های شیرین و گازدار است . خاطرنشان می شود که تقریباً هیچ ماده غذایی در نوشیدنی های صنعتی وجود ندارد و فقط مواد مورد استفاده صنعتی برای ساخت آنها به کار برده می شود.
گروه دوم غذاهای مضر، شیرینی جات از جمله شکلات و بیسکویت است. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد آنها را به عنوان غذاهای فوق العاده فرآوری شده طبقه بندی می کند که باید از رژیم غذایی حذف شوند.
یکی دیگر از محصولات مضر بستنی است. با این حال ، قبل از انصراف از بستنی باید به ترکیب آن نگاه کرد. اگر بستنی با شیر خشک و نه شیر تازه ساخته شده باشد می توانید به اندازه متعادل ان را مصرف کنید.
گروه دیگر غذاهای مضر، گوشت فرآوری شده از جمله سوسیس ، ژامبون و بیکن است. کارشناسان توصیه می کنند گوشت در جاهایی خریداری شود که به مرغوبیت آن اطمینان وجود داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала