پیش بینی جالب واشنگتن پست برای ناتو در اوکراین

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو فقط "سایه خود" است
ناتو فقط سایه خود است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
واشنگتن پست در مقاله ای آینده تیره ای را برای ناتو در اوکراین پیش بینی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید ایگناتیوس در واشنگتن پست می نویسد؛ استراتژی ناتو ممکن است به دلیل تاخیر در تامین تسلیحات به کی یف و خستگی سیاسی کشورهای غربی از اوکراین شکست بخورد.
این نشریه می افزاید: به گفته اوکراینی‌ها، پنتاگون تنها به بخشی از وعده‌های خود عمل کرده است.
البته همانطور که در این نشریه اشاره شده، بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضد روسی نیز بر انگیزه آمریکا و اروپا تأثیر منفی خواهد گذاشت.
نویسنده این مقاله تأکید کرد: تعداد شکایات مردم در ایالات متحده به طور پیوسته افزایش خواهد یافت، زیرا قیمت بنزین بالا باقی می‌ماند، ذخایر گاز طبیعی در اروپا تمام می‌شود و رأی دهندگان ممکن است تعجب کنند که چرا پول برای نیازهای داخلی هزینه نمی‌شود.
به گفته ایگناتیوس، تحریک غیرمنطقی روسیه توسط اعضای ائتلاف می تواند به تشدید تنش هسته ای منجر شود.
وی همچنین از تصمیم اخیر لیتوانی برای جلوگیری از ترانزیت کالا به کالینینگراد انتقاد کرد.
پوتین: روسیه پاسخ متقابل به استقرار زیر ساخت نظامی ناتو در سوئد و فنلاند می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
پوتین: روسیه پاسخ متقابل به استقرار زیر ساخت نظامی ناتو در سوئد و فنلاند می دهد
نویسنده این مقاله افزود: این اقدام می تواند یک ضد حمله از سوی مسکو را تحریک کند، ناتو باید از رویارویی مستقیم با روسیه اجتناب کند.
اجلاس اخیر سران کشورهای G7 همانطور که نویسنده می نویسد، نشان داد که کشورهای توسعه یافته استراتژی خاصی برای حل مشکلات اقتصادی ناشی از بحران اوکراین ندارند.
پیش از این، رهبران کشورهای عضو ناتو یک مفهوم استراتژیک جدید برای این ائتلاف تا سال 2030 تصویب کردند که در آن روسیه را "تهدید مستقیم" نامیدند. آنها گفتند که بروکسل می خواهد کانال های ارتباطی با مسکو را برای کاهش خطرات حفظ کند، اما دیگر آن را شریک خود نمی داند. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اذعان کرد که این ائتلاف در سال 2014 آماده شدن برای رویارویی با روسیه را آغاز کرد.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هدف ائتلاف آتلانتیک شمالی رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی‌ سازی قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала