روزنامه آمریکایی آینده تیره ای را برای ناتو در اوکراین پیش بینی می کند

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
دیوید ایگناتیوس در روزنامه واشنگتن پست می نویسد که استراتژی ناتو ممکن است به دلیل تاخیر در تامین تسلیحات برای کی یف و خستگی سیاسی کشورهای غربی از اوکراین شکست بخورد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌ نویسد: "به گفته اوکراینی‌ها، پنتاگون تنها بخشی از وعده‌های خود را ارائه کرده است".
البته همانطور که در این نشریه اشاره شده ، بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه نیز بر انگیزه آمریکا و اروپا تأثیر منفی خواهد داشت.
نویسنده تأکید کرد: "تعداد شکایات مردم در ایالات متحده به طور پیوسته افزایش می یابد زیرا قیمت بنزین بالا باقی مانده ، ذخایر گاز طبیعی در اروپا تمام می شود و رای دهندگان ممکن است سوال کنند که چرا پول برای نیازهای داخلی هزینه نمی شود.
انگلیس قول داد کمک نظامی یک میلیارد یورویی دیگری به اوکراین برساند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
انگلیس قول داد کمک نظامی یک میلیارد یورویی دیگری را به اوکراین برساند
به گفته ایگناتیوس، تحریک غیرمنطقی روسیه توسط اعضای ائتلاف می تواند به تشدید تنش هسته ای منجر شود.
وی به ویژه از تصمیم اخیر لیتوانی برای جلوگیری از ترانزیت کالا به استان کالینینگراد انتقاد کرد.
تحلیلگر آمریکایی افزود: "این اقدام می تواند حمله متقابل از سوی مسکو را تحریک کند، ناتو باید از رویارویی مستقیم با روسیه دوری نماید."
اجلاس اخیر سران کشورهای جی 7 همانطور که نویسنده مقاله خاطرنشان کرده، نشان داد که کشورهای توسعه یافته استراتژی خاصی برای حل مشکلات اقتصادی ناشی از بحران اوکراین ندارند.
پیش از این، رهبران کشورهای عضو ناتو یک نظریه استراتژیک جدید برای این اتحادیه تا سال 2030 تصویب کردند که در آن روسیه را "تهدید مستقیم" نامیدند. آنها گفتند که بروکسل می خواهد کانال های ارتباطی با مسکو را برای کاهش خطرات حفظ کند، اما دیگرروسیه را شریک خود نمی داند. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اذعان کرد که این ناتو از سال 2014 برای رویارویی با روسیه آماده شده است.
مسکو بارها اشاره کرده است که اتحادیه آتلانتیک شمالی با هدف تقابل و رویارویی تشکیل شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر این بلوک نظامی، امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو آماده است اما در شرایط برابرحقوقی طرفین و غرب باید سیاست نظامی‌سازی قاره اروپا را کنار بگذارد.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای آزادسازی دونباس انجام داده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала