جنجال فروش استخوان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Philippe Huguenاحتمال همکاری ایران و برزیل حتی در محصولات حلال
احتمال همکاری ایران و برزیل حتی در محصولات حلال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
اشتراک
عرضه استخوان راسته گوسفندی، در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران با انتقادات گسترده‌ای همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از استخوان فروشی یک فروشگاه زنجیره‌ای در تهران در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. در این ویدئو نشان داده شده که این فروشگاه در قسمت مربوط به یخچال فرآورده‌های گوشتی استخوان‌های گوسفندی دنده و کمر را در بسته بندی‌های مرتب عرضه کرده است. بسته‌هایی که حتی مجوز سازمان دامپزشکی هم روی آن‌ها درج شده است.
در این رابطه منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام در ایران اظهار کرد: پیش‌تر نیز استخوان فروشی رواج داشت و موضوع تازه‌ای نیست، اما حالا شکل عرضه بهداشتی آن در فروشگاه بیشتر شده است. همچنین براساس تعاریف سازمان دامپزشکی کشور که مبنای آن قوانین سازمان بهداشت جهانی دام است، همه بخش‌های قابل مصرف یک دام از جمله استخوان همانند گوشت است و می‌تواند مورد مصرف مردم قرار گیرد.
به دنبال این حواشی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی، در واکنش به این گزارش خبر داد که تا کنون هیچ واحد بسته‌بندی و قطعه‌بندی از سازمان دامپزشکی مجوز عرضه استخوان دریافت نکرده است و استخوان‌های عرضه شده ضایعات هستند.
کاربران با دیدگاه‌های خود به این قضیه نگاه می‌کنند. بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند چنین عرضه‌ای در ادامه‌ی گرانی‌ها و ادامه‌دار بودن گرانی‌ها می‌باشد و بدین معناست که شرایط اقتصادی ایران از چیزی که در حال حاضر است بدتر می‌شود. برخی از کاربران با خشم عنوان می‌کنند آیا خود مسئولان از این محصولات استفاده می‌کنند و این در حالی‌ست که مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرده تاکنون برای هیچ واحدی مجوز عرضه استخوان صادر نکردیم.
برخی از کاربران هم به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره می‌کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید فرآورده‌هایی که مجوز سازمان دامپزشکی را ندارند به مردم عرضه شود؟ پاسخگوی این کم کاری‌ها و عدم نظارت و بی‎‌ثباتی‌ها چه کسی است؟ البته اگر مقصر همه‌ی اینها را مردم نمی‌خوانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала