وزیر دادگستری ترکیه: تفاهم نامه امضا شده به معنای پایان روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نیست

© AFP 2023 / Nicholas Kammوزیر دادگستری ترکیه: تفاهم نامه امضا شده به معنای پایان روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نیست
وزیر دادگستری ترکیه: تفاهم نامه امضا شده به معنای پایان روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد تفاهم نامه امضا شده به معنای تکمیل روند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو نیست.
به گزارش اسپوتنیک، روز قبل، سوئد، فنلاند و ترکیه یک یادداشت امنیتی امضا کردند که آغاز مذاکرات برای الحاق سوئد و فنلاند به ائتلاف آتلانتیک شمالی را رفع انسداد کرد. این کشورها توافق کردند که همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله اقدامات علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، تبادل اطلاعات و توافقنامه استرداد مجرمین را تقویت کنند. ترکیه پیش از این آغاز روند الحاق را به تعویق انداخته و نسبت به حمایت استکهلم و هلسینکی از پ‌ک‌ک که در ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، ابراز نگرانی کرده بود.
Флаги Турции и НАТО  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
مطرح شدن دلیل جدید عدم تمایل ترکیه به ورود فنلاند و سوئد به ناتو
به گفته بوزداغ، "یادداشتی که روز قبل امضا شد به هیچ وجه به معنای تکمیل روند الحاق دو کشور اسکاندیناوی به این اتحاد نیست".
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: ترکیه به اقدامات خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که کشورهای فوق به عنوان پایگاهی برای تروریست ها باقی نمی مانند و کمک آنها به ساختارهای خونین متوقف می شود.
بوزداغ تاکید کرد که ترکیه یکی از اعضای شورای اروپا و بسیاری دیگر از ساختارهای بین المللی از جمله بلوک نظامی-سیاسی ناتو است.
امنیت ناتو تنها با تامین امنیت همه اعضای آن تامین می شود. در عین حال، شاهد هستیم که چند کشور از جمله ایالات متحده، آلمان، فرانسه، سوئد مدت هاست که آشکارا از سازمان های تروریستی حمایت می کنند. خبرگزاری آنادولو سخنان وزیر امور خارجه ترکیه را نقل کرد که گفت: می‌دانیم که در این پایتخت‌ها PYD و YPG ، شاخه‌های تروریست‌های عضو پ‌ک‌ک در سوریه مستقر بوده و هزاران کامیون حامل سلاح در اختیار این سازمان خونین قرار می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала