انگشت اتهام آمریکا به سوی به ۲۵ شرکت چینی در حمایت از ارتش روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر انگشت اتهام آمریکا به سوی به ۲۵ شرکت چینی در حمایت از ارتش روسیه
انگشت اتهام آمریکا به سوی به ۲۵ شرکت چینی در حمایت از ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
کاخ سفید در تلاش برای مقابله با روسیه و اعمال تحریم به دلیل عملیات نظامی در خاک اوکراین، چند شرکت چینی را به فهرست سیاه تجاری افزود و آنها را به حمایت از پایگاه نظامی و صنعت دفاعی روسیه متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت تجارت آمریکا که بر این فهرست سیاه نظارت دارد، اعلام کرد شرکت‌ هایی که هدف گرفته شده‌اند اقلامی را به نهادهای روسی مدنظر قبل از حمله ۲۴ فوریه داده‌اند و به تامین اقلامی به نهادهای روسی درج شده در لیست سیاه و طرف‌ های تحریم‌ شده ادامه می‌دهند.
این نهاد همچنین اعلام کرد که ۳۱ نهاد دیگر در این فهرست سیاه از کشورهایی شامل روسیه، امارات، لیتوانی، پاکستان، سنگاپور، انگلیس، ازبکستان و ویتنام هستند. از مجموع ۳۶ شرکت افزوده شده، ۲۵ شرکت در چین فعالیت داشتند.
معاون حوزه امنیتی و صنعتی وزیر تجارت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اقدام امروز پیام قدرتمندی را به نهادها و اشخاصی در سراسر جهان ارسال می‌کند، مبنی بر اینکه اگر آنها برای حمایت از روسیه تلاش کنند، آمریکا فعالیت آنها را قطع می‌کند.
سفارت چین در واشنگتن به اتهام‌ زنی علیه این شرکت‌ های چینی پاسخی نداد اما گفت که پکن به اوکراین یا روسیه کمک نظامی نمی‌کند. این سفارتخانه با بیان اینکه تدابیر لازم برای حفاظت از حقوق این شرکت‌ها را به جریان می‌اندازد، استدلال کرد که این تحریم‌ ها قوانین بین‌ المللی را نقض می‌کنند.
درج نام شرکت‌ ها در فهرست سیاه، بدین معنی است که کارپردازان آمریکایی پیش از انتقال آنها باید مجوز وزارت تجارت آمریکا را بگیرند. آمریکا و متحدانش، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه را بابت حمله به اوکراین مجازات کرده و مجموعه تحریم هایی علیه ثروتمندان و شرکت‌های روسی اعمال و تعداد دیگری را در فهرست سیاه تجاری گنجانده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала