گزارش و تحلیل

چه کسی از راه افتادن جنگ جهانی سوم سود می برد؟

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration/Nevada Site Officeآمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است
آمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
در حالی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و انحلال پیمان ورشو، جهان منتظر انحلال ناتو و پایان خصومت ها و جنگ ها در جهان بود و همه امیدوار بودند ابرقدرت های جهان به سمت نابودی تسلیحات هسته ای وکشتار جمعی و دوری از جنگ جهانی سوم بروند ولی امروزه مشاهده می کنیم طمع بی حد و حصر لابی های قدرت در واشنگتن همه را به سمت و سوی جنگ جهان سوم سوق می دهند.
اگر به جریان ها و اتفاق های رخ داده در اوکراین نگاهی گذرا بیاندازیم مشاهده می کنیم که شرایط اوکراین پس از استقلال به گونه ای بود که هیچ مشکلی با همسایگان خود نداشت اما غربی ها با اعطای وعده وعید های کاذب به مردم اوکراین و راه اندازی انقلاب نارنجی کل شرایط سیاسی این کشور را به هم ریختند و با استفاده از دسته ای عوامل مزدور اوکراین را تبدیل به پایگاهی برای جنگ آتی خود با روسیه کردند.
علاوه بر این مورد غربی ها حتی در اوکراین آزمایشگاه های تولید تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و بیولوژیک ایجاد کردند.
یکی از تحقیقاتی که در این آزمایشگاه های بیوروژیک انجام می شد که ادامه تحقیقات هیتلر و نازی ها بر ویروس هایی که روی نژاد خاصی از بشر تهاجمی عمل می کند بوده.
یعنی عملا حتی آمریکایی ها همه قوانین و مقررات حقوق بشر و انسانی را زیر پا گذاشتند و ویروس هایی مانند کرونا ایجاد کردند که می تواند بشریت را هم نابود کند و حتی بیش از یک ملیون آمریکایی بر تولید همین ویروس جانشان را از دست داده اند.
سیاست مداران ناتو که همه در جریان ایجاد چنین ویروس هایی بودند حتی به شهروندان خودشان هم رحم نکرده اند.
پاپ رم از آغاز جنگ جهانی سوم خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
پاپ رم از آغاز جنگ جهانی سوم خبر داد
اگر به کشته شدگان آمریکایی بر اثر ویروس کرونا نگاهی بیاندازید می بینید فقط بخش های خاصی از مردم آمریکا جان خود را از دست داده اند و اگر به صحبت های برخی افراد دست اندرکار در لابی های قدرت آمریکا گوش کنید می بینید که بحث نابودی بخشی از مردم که به گفته آنها وبال گردن جامعه هستند و بقای نسل های گزینش شده خیلی وقتها است که توسط اینها مطرح می گردد و بسیاری از اینها بحث هایی را مطرح می کنند مبنی بر اینکه بشریت با یک انفجار جمعیت مواجه است و کره زمین گنجایش این تعداد انسان را ندارد و به همین دلیل باید شرایطی ایجاد شود که تعداد انسان های روی کره زمین به شدت کاهش یابد.
این گفته ها که در برخی کنفرانس های بین المللی توسط سران این لابی های قدرت که همه گی از کشورهای عضو گروه موسوم به گروه هفت و ناتو نیز هستند بیان می شود نشان می دهد که برخی سیاست ها برای نابودی تعداد زیادی از انسان ها وجود دارد و سران این کشورها به سمت و سوی این سیاست ها پیش می روند.
همه به خوبی می دانند که اگر هدف آنها حل مشکل اوکراین بود راهکار های دیگری برای حل این بحران وجود داشت که ساده ترین اش اعطای تضمین های امنیتی به روسیه و تامین امنیت شهروندان روس تبار اوکراین می بود، که اگر این اتفاق ها رخ داده بود شاید امروزه اوکراین با این شرایط مواجه نبود.
امروزه هم می بینیم که روش سیاست های کشورهای ناتو در تسلیح اوکراین این است که جنگ در اوکراین طولانی شود و تا جایی که می شود تعداد کشته های اوکراینی بیشتر شود، به قول خودشان تا آخرین اوکراینی روی کره زمین با روسیه بجنگند.
حتی برخی پا فراتر گذاشته و باور دارند که هدف ناتو از سیاست هایش در اوکراین این است که روسیه را وادار به استفاده از تسلیحات پیشرفته از جمله تسلیحات هسته ای نمایند.
پس از اینکه اینها دریای سیاه را سیاه کرده اند وحالا که روسیه دست به استفاده از تسلیحات پیشرفته و هسته ای نزده آنها به دنبال آن هستند که جبهه جدیدی را در دریای بالتیک باز کنند و کشورهایی که تا به حال بی طرف بودند و دهه ها است هیچ تهدیدی متوجه آنها نیست را به سمت نابودی بکشانند.
بدیهی است در صورت عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و با توجه به تهدید های امنیتی و استراتژیک که این عضویت می تواند برای روسیه ایجاد کند روسیه هم مجبور به واکنش می باشد و این واکنش روسیه می تواند در نهایت منجر به چیزی شبیه آنچه در اوکراین اتفاق می افتد گردد.
نمی توان توقع داشت که روسیه اجازه دهد ناتو بیاید و در حیاط خلوت تاریخی روسیه که همانا دریای بالتیک است مستقر گردد و روسیه هیچ واکنشی از خود نشان ندهد.
بدیهی است که حتی اگر روسیه نیاز بداند حتی از تسلیحات بسیار پیشرفته خود برای جلوگیری از بسته شدن راه تنفس دریایی اش در دریای بالتیک استفاده کند حتی اگر جنگ جهانی سومی راه بیافتد، به هر حال وقتی بقای روسیه مطرح باشد دیگر هیچ چیز دیگری مهم نخواهد بود.
امروزه مردمان این کشورها هستند که باید تصمیم بگیرند آیا حاضر هستند که برای حفظ منافع آمریکا زندگی خود را به خطر بیاندازند و سیاستمدارانی که امروزه به دنبال منافع آمریکا هستند را نگه دارند؟
فرصت برای آنها بسیار کوتاه است و اگر جنگ جهانی راه بیافتد قطعا اینبار یک جنگ اتمی خواهد بود و آنها اولین صدمه را از این جنگ خواهند دید و آمریکایی ها از جبهه های جنگ دور خواهند بود.
حتی اگر جنگی هم رخ ندهد با توجه به تهدید های به وجود آمده به دلیل عضویت این کشورها در ناتو قطعا روسیه مجبور خواهد بود تسلیحات هسته ای خود را در مرزهای این کشورها مستقر کند و یک اتفاق پیش بینی نشده می تواند موجبات نابودی این کشورها را ایجاد کند.
آیا اتفاق دردناک چرنوبیل را فراموش کرده اند؟
اگر به سمت افزایش تنش برویم به یکباره ممکن است همین اتفاق در مرزهای کشورهایی که می خواهند عضو ناتو شوند هم رخ دهد، وقتی تسلیحات اتمی مسلح باشند فقط یک اشتباه کوچک کافی است تا همه چیز را خراب کند.
در پایان هم باید گفت قطعا همانگونه که بزرگترین منتفع از اتفاقات اوکراین امروزه ایالات متحده می باشد و بزرگترین متضرر مردم اوکراین، در صورتی که هر اتفاقی در دریای بالتیک رخ دهد بزرگترین منتفع آمریکا و لابی های قدرت در آن خواهند بود و بزرگترین متضرر مردمان کشورهایی که تلاش دارند به ناتو بپیوندند و یا تصور می کنند که می توانند تحت حمایت ناتو باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала