انتقاد تند نماینده مجلس ایران از تورم افسار گریخته در کشور

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد تند نماینده مجلس ایران از تورم
انتقاد تند نماینده مجلس ایران از تورم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
نظری: مردم فریادشان از مشکلات اقتصادی درآمده است. می گویند تورم52درصد است و با حقوقی که ده درصد افزایش داشته چگونه زندگی کنیم، باید فرش منزل مان را بفروشیم که غذا برای خانواده مان تامین کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، غنی نظری، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ایران با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: بحث حذف ارز ترجیحی در لایحه دولت آمده بود، در جلسات مکرری آقای میر کاظمی و سایر اعضا دولت اعلام کردند که دولت توان تامین ارز ترجیحی را ندارد وضعیت و شرایط کشور را گفتند. نمایندگان را قانع کردند و یک کار توافقی بین مجلس و دولت انجام شد.
وی افزود: نمایندگان به دولت گفتند که ارز را مدیریت کند مثلا در مورد اختصاص ارز برای برخی کالاهای اساسی و ‌‌واسطه ای که برای تولید نیاز است مدیریت لازم را انجام دهد. دولت به جای مدیریت این ارز را حذف کرد. مجلس گفته بود که زیر ساختهای اولیه برای این موضوع فراهم شود و تورم افزایش افسارگسیخته موجی ایجاد نشود و‌کالاهای روزمره و اساسی با قیمت شهریور و با کالابرگ تامین شود.
نظری ادامه داد: شرط ما با دولت این بود که زیرساخت‌ها فراهم شود و بستر برای ارائه کالاهای اساسی با کالابرگ با قیمت شهریور 1400آماده شود و دولت نیز ارز را مدیریت کند. آنها از مدیریت فقط بحث حذف ارز ترجیحی را اقدام کردند الان هم‌تورمی که اتفاق افتاده است برای مردم غیرقابل تحمل است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ایران گفت: نمایندگان همانند برخی مسئولان دفتردار، رئیس دفتر و مدیرکل حوزه ندارند که به جای آنها به مردم پاسخگو باشند. نماینده خودش به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است،مردم فریادشان از مشکلات اقتصادی درآمده است. می گویند تورم 52 درصد است و با حقوقی که ده درصد افزایش داشته چگونه زندگی کنیم، باید فرش منزل مان را بفروشیم که غذا برای خانواده مان تامین کنیم.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
ابراز امیدواری سخنگوی دولت ایران به کاهش تورم در بلند مدت
وی تاکید کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و خدمات کشوری باید حقوق ها متناسب با تورم افزایش یابد دولت باید اینها را رعایت می کرد که متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است. کنترل تورم وظیفه دولت است رسیدن کالا به دست مردم در اقصی نقاط کشور هم وظیفه دولت است ‌دولت در این موارد عملکرد قابل قبولی نداشته است و عملکردش قابل دفاع نیست .
نظری خاطر نشان کرد: دولت بستر را برای این مهم فراهم نکرد و این اتفاقات افتاد. مردم واقعا تحت فشار هستندحقوق بگیران و طبقات پایین جامعه برای تامین مواد اولیه و ضروریات زندگی مشکل دارند.گاها توجیه هاتی نیز از سوی مسئولان دولت انجام می شود که مردم از این سخنان بیشتر ناراحت می شوند بر فرض مثال می گویند از این پولی که می دهیم مقداری هم اضافه می شود اینها گزارشات غلط است و صداو سیما هم به این مسائل دامن می زند.گفتن این سخنان اعتماد اجتماعی را لکه دار می کند.
نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: ما انتظار داریم ودولت هم وظیفه دارد تورم را کنترل کند. امیدواریم که زمینه برای تامین کالا براساس قانون فراهم شود. قطعا اگر نظارت مجلس نبود شاید اوضاع از این هم‌بدتر می شد ما هیچ تعارفی در مورد سوال استیضاح و تذکر نداریم و در مورد ‌وزرا و مسئولانی که کم کار باشند قطعا به وظیفه نظارتی مان عمل می کنیم .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала