اعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با لبنان

© AP Photoاعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با لبنان
اعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
اشتراک
وزیر انرژی اسرائیل: ما برای مذاکرات آماده هستیم و با "حسن نیت" به سوی آن می‌رویم.
به گزارش اسپوتنیک، کارین الهرار، وزیر انرژی اسرائیل در گفتگو با شبکه "I24NEWS" مدعی شد که "تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی در تلاش برای رسیدن به توافقی درمورد اختلاف‌نظر موجود با لبنان بر سر منابع گاز در دریای مدیترانه و پرونده تعیین مرزهای دریایی است".
وزیر انرژِی اسرائیل گفت: تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی در چند روز گذشته دیداری با طرف مقابل داشت و پیشنهادی به میانجی دادیم و اگر تحولات جدیدی حاصل شود، طبعا آنها را اعلام خواهیم کرد.
این وزیر اسرائیلی درباره سکوی گازی کاریش نیز مدعی شد، "می‌خواهم قاطعانه توضیح دهم که سکوی کاریش در مناطق مورد مناقشه قرار ندارد و کاریش برای مذاکره نیست چون متعلق به اسرائیل است و بحث و گفتگو درباره این موضوع هرگز نتیجه‌بخش نخواهد بود".
همچنین او مدعی شد، "اسرائیل آماده است تا از طریق میانجی آمریکایی به تفاهم برسد، ما آماده حرکت رو به جلو برای حل این مشکل هستیم".
الهرار در پاسخ به اینکه آیا اسرائیل نگران این است که این موضوع به تنشی نظامی با حزب‌الله تبدیل شود، گفت: نیروهای اسرائیلی برای هر سناریویی آماده هستند و به طرف مقابل پیشنهاد می‌کنم راه‌حلی پیدا کند زیرا تهدیدها فایده‌ای ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала