خودداری قبرس از ممنوعیت آمریکا در حمل و نقل نفت از روسیه

© AP Photo / Gustavo Ferrariخودداری قبرس از ممنوعیت آمریکا در حمل و نقل نفت از روسیه
خودداری قبرس از ممنوعیت آمریکا در حمل و نقل نفت از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
وزیر دارایی قبرس، نسبت به تمایل ایالات متحده برای ممنوعیت حمل نفت روسیه به کشتی های با پرچم قبرس ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، کنستانتینوس پتریدیس رئیس وزارت دارایی جمهوری قبرس، خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نمی کنند.
جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا، روز دوشنبه با همتای قبرسی خود گفتگو کرد؛ طرفین در مورد امکان تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه و همچنین کاهش اثرات جانبی برای اقتصاد جهانی گفتگو کردند.
به گفته منابع، ایالات متحده به قبرس فشار می آورد تا کشتی های با پرچم قبرس را از انتقال نفت روسیه به کشورهای ثالث منع کند. با این حال، پتریدس نسبت به چنین اقدامی ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورهای دیگر روسیه را تحریم نمی کنند.
تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر خرید نفت روسیه منجر به افزایش شدید قیمت ها شد که به فدراسیون روسیه اجازه داد تا حجم زیادی از مواد خام را به بازارهای دیگر، در درجه اول به آسیا - هند و چین هدایت کند. به همین دلیل، روسیه حتی با فروش مقادیر کمتر نفت با قیمت ممتاز، درآمدهای خود را در نتیجه تحریم‌ های غرب افزایش داده است، در حالی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده متحمل ضررهایی از جمله اثر سرریز به شکل تورم شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала