اظهار نگرانی وزیر جنگ اسرائیل از توان پهپادی ایران

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzبنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل
بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2022
اشتراک
وزیر جنگ اسرائیل طی اظهاراتی مواضع و نگرانی‌ های تل‌ آویو درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و توان پهپادی آن را ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت خبری i24، این اظهارات در حالی از سوی گانتس مطرح شد که ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خبرساز شده است.
علاوه‌ بر این، سفر آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به مصر و شرکت در نشستی محرمانه با حضور فرمانده ارتش عربستان از پیش‌ زمینه‌ های طرح چنین موضوعاتی از سوی وزیر جنگ تل‌ آویو بود؛ سفری که گفته می‌شود درباره پهپادهای ایران بوده است.
گانتس درباره توافق هسته‌ای اذعان کرد: اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای نیست، بلکه با توافق بد مخالفت می‌ کند؛ این موضع ماست که آن را به دوستانمان در جهان منتقل کردیم. هم زمان با از سرگیری احتمالی مذاکرات هسته‌ای، ما کار را با ایالات متحده و کشورهای دیگر ادامه می‌ دهیم تا در تهیه پیش‌ نویس توافقنامه موثر باشیم.
وزیر جنگ تل‌ آویو در ادامه تصریحات خود درباره وضعیت داخلی رژیم افزود: در موضوع امنیت، سیاست ما به گونه‌ ای اتخاذ می‌شود که گویی انتخاباتی در پیش نداریم؛ مهم است یادآوری کنیم که خاورمیانه و چالش‌ های آن حقیقتی نیستند که منتظرمان بمانند.
گانتس درباره سفر جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، به اسرائیل نیز اظهار کرد: همه ما برای سفر رئیس‌ جمهور بایدن آماده می‌شویم و من امیدوارم که در توانایی‌ های خود برای اقدام با قاطعیت در منطقه و مقابله با ایران در کل منطقه پیشرفت کنیم.
پیش از این نیز رسانه‌ های اسرائیلی اعلام کرده بودند مقامات تل‌آویو در پشت پرده تلاش می‌کنند تا قبل از سفر بایدن، گام‌ها و توافقاتی را برای عادی‌ سازی روابط با عربستان سعودی ایجاد کنند؛ این مسئله‌ ای است که تحلیلگران رسانه‌ های عبری تحت عنوان رقابت با زمان برای تل‌آویو توصیف می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала