سفیر جمهوری خلق لوهانسک از آزادی همه گروگان ها از آزوت خبر داد

© Photo / Trade Union Committee of PJSC DNIPROAZOT کارخانه آزوت
کارخانه آزوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
سفیر جمهوری خلق لوهانسک در روسیه میروشنیک از آزادی گروگان ها در آزوت در سورودونتسک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رودیون میروشنیک سفیر جمهوری خلق لوهانسک در روسیه در شبکه تلویزیونی Rossiya 24 گفت که ارتش اوکراین هیچ گروگانی در قلمرو کارخانه آزوت در سورودونتسک ندارد.
این دیپلمات گفت: "زمین های منطقه صنعتی آزوت به طور کامل از دست شبه نظامیان اوکراینی آزاد شده است. مردم به دلایل متعددی در آنجا می مانند. که تاکنون تصمیم گرفته اند در پناهگاه های بمب بمانند، جنگنده های ما اکنون برای آنها غذا، آب، دارو می آورند."
وی افزود: شماری از مردم که حدود 500 نفر هستند، هم اکنون از شهرک صنعتی خارج شده اند. بیشتر آنها به استاروبلسک تحویل داده شدند. یک نقطه توزیع وجود دارد که در آن افراد تصمیم می‌گیرند کجا بروند - نزد بستگان یا مراکز اقامت موقت.
هفته گذشته، نماینده رسمی وزارت دفاع، ایگور کوناشنکوف، گفت که تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای تبدیل منطقه صنعتی آزوت به یک مرکز مقاومت سرسخت خنثی شد، در حالی که کل قلمرو این نیروگاه و همچنین کل خاک این نیروگاه نیز به پایان رسید. به عنوان ساحل چپ Seversky Donets در داخل مرزهای جمهوری خلق لوهانسک، از جمله شهرهای Severodonetsk، Borovskoye و شهرک های Voronovo و Sirotino، توسط نیروهای جمهوری کنترل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала